امام جمعه آمل در مراسم تشییع شهدای گمنام:

سعادتمندی در آخرت و حفظ آبرو در دنیا مستلزم الگو گیری از شهداست

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی افزود: باید از شهدا در زندگی خود الگو بگیریم و برای سعادتمندی و داشتن آبرو در دنیا و آخرت از آنها پیروی کنیم.
کد خبر: ۸۸۸۸۵۶۹
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دوباره بوی شهید و شهادت در دیار علویان پیچید و از عصر امروز شهدای تازه تفحص شده و خوش‌نام از مسیر محور مواصلاتی هراز وارد مازندران شدند.

شهدای خوش‌نام با ورود به مازندران ابتدا مورد استقبال پر شور مردم ولایتمدار شهر رینه در پای قله دماوند قرار گرفتند و مردان و زیار دلیر دماوند کوه از ساعت‌ها قبل زیر گرمای آفتاب پیکر 15 شهید مظلوم هشت سال دفاع مقدس را در آغوش گرفتند.

دومین ایستگاه دیدار شهدای خوش‌نام با مردم دیار مازندران در شهرستان آمل مهیا شده بود و مردان و زنان ولایتمدار با ورود خودروی حامل پیکر شهدای تازه تفحص شده از میدان قائم خیابان امام خمینی(ره) با فرزندان روح‌الله نجوا کردند. و این گفت‌وگوی عارفانه و عاشقانه تا میدان 17 شهریور ادامه داشت.

بوی دود اسفند، شیرینی و شربت به همراه ذکر صلوات، تکبیر، صدا زدن نام اهل بیت و معصومان فضای آمل هزار سنگر را بیش از گذشته معنوی کرد و شور و هیجان معنوی دیگری به شهر حاکم کرده است.

از بین 15 شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس که وارد مازندران دو شهید به نام‌های کریم بهمنی و علی‌اکبر آویش شناسایی شده و هویت آنها مشخص شد.

شهید علی اکبر آویش که هویت‌اش از طریق آزمایشات DNA مشخص شد فرزند رضا اهل آمل بوده و در عملیات کربلا چهار در منطقه ام‌الرصاص طعم شهادت نوشید.

در ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) مازندران بوی شهید و شهادت به خود گرفته و آلاله‌های حسینی در دیار علویان پس از تشییع بر روی دستان مردم ولایتمدار، خاک‌سپاری می‌شوند.

امام جمعه آمل در حاشیه این مراسم اظهار کرد:  اقتدار، ابهت و امنیت کشورمان را مدیون خون شهدا و رشادت‌های آنها هستیم.

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی افزود: باید از شهدا در زندگی خود الگو بگیریم و برای سعادتمندی و داشتن آبرو در دنیا و آخرت از آنها پیروی کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها