عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با «بسیج»:

مجلس دهم از تبعات تایید صلاحت افراد خاصی در کابینه یازدهم درس عبرت بگیرد

مقدم گفت:امیدوارم مجلس دهم از تبعات تایید صلاحت افراد خاصی در کابینه یازدهم درس عبرت گرفته باشد.
کد خبر: ۸۸۸۷۵۹۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
احمد علی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج  در خصوص ملزومات رای اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه دوازدهم اظهار کرد: طبق قانون اساسی تأیید اینکه چه کسانی در کابینه رئیس جمهوری حضور داشته باشند از وظایف نماینده گان محترم مجلس شورای اسلامی است تا پس از بررسی صلاحیت، احراز شرایط لازم و صلاحیت عمومی وزرای پیشنهادی، با دادن رای اعتماد امکان حضور در کابینه به آنان داده شود.
 
وی ادامه داد: نماینده گان از زمان اعلام وصول اسامی، یک هفته فرصت بررسی برنامه ی وزرای پیشنهادی را دارند این یک هفته فرصت خوبی است تا نماینده گان تنها به سخنان موافقان، مخالفان و نظرات فراکسیون ها اکتفا نکنند و تصمیم نهایی را در روز رای گیری نگیرند.
 
 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه چنانچه اگر نماینده ای خدای نکرده بدون آنکه برایش حجت صلاحیت شخصی جهت احراز پست وزارت احراز نشده باشد خاطر نشان کرد: تنها بر اساس جو موجود در فضای سیاسی مجلس، تصمیم فراکسیونها و... تصمیم خود را بگیرد یقیناً به وظیفه خود عمل نکرده است.
 
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: بر اساس آموزه های دینی و اسلامی به کار گماردن شخصی در مسئولیتی یعنی پذیرفتن تبعات عملکرد آن شخص که اگر مثبت باشد از نتایج آن بهره می برد و اگر عملکرد آن وزیر منفی باشد در همه تبعات آن شریک است. بنابراین ضرورت دقت نمایندگان در انتخاب وزرا بسیار احساس می شود.
 
 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: می طلبد نمایندگان محترم طی یک هفته قبل جلسه رای گیری با بررسی کارشناسی، همه جانبه و بدور از سیاسی بازی و لابی گری تنها بر اساس تخصص و تعهد و کارآمدی و سوابق گذشته به افراد رای دهند.
 
مقدم با یادآوری میثاق نامه ای که نماینده گان محترم در ابتدای دوره مسئولیتشان به آن قسم یاد می کنند خاطر نشان کرد: بر اساس این میثاق نامه  که در ابتدای پذیرفتن مسئولیت به آن پایبند شدند قسم یاد کردند که از دستاوردهای انقلاب اسلامی پاسداری کنند و مردمی که به امانت ودیعه تصمیم گیری در امر قانون گذاری را به آنان سپرده اند، با رعایت امانت و تقوی به حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشند و تأمین مصالح عمومی کشور و مردم را به خط و ربط سیاسی خود ترجیح دهند.
 
  عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با نماینده گان اشاره کرد و گفت: ایشان در این جلسه بیانات ارزنده ای برای پالیش مجلسی کارآمد و انقلابی فرمودند که اگر تنها به یکی از موارد ان عمل شود باید سر آرام بر بالین بگذاریم چون خاطر ها جمع است که نماینده گانی بر سر امور هستند که در همه ارکان نظام مصالح مردم و نظام را در نظر می گیرند و این به فرموده رهبر انقلاب مستلزم اقتدار نماینه گان است و این اقتدار نیز نظارت مجلس بر خویشتن را می طلبد که اگر نماینده توانست پاکیزگی و طهارت خود را حفظ کند، زبانش باز خواهد بود و هر جا نقطه اشکالی دید بیان می‌کند.
 
این کارشناس سیاسی رعایت مورد فوق را منجر به آن دانست که نماینده گان در جلسه رای اعتماد با زبان گویای ملت بدون واهمه از قدرت گروه های سیاسی و لابی های پشت پرده به قاطعیت در دفاع یا رد صلاحیت وزیر پیشنهادی داد سخن براند.
 
 مقدم به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر نماینده گان متوجه مسئوليّت الهى و انجام عمل صالح در فرصت محدود نمايندگى خود باشند که این فرصت به سرعت برق و باد می گذرد و متوجه باشند در علملکرد آن وزیر شریکند، هر قیام و قعود آنان و هر گفته و امضای آنان چه اثراتی برای کشور در بر دارد در انتخاب وزرا با وسواس و دقت نظر تمام هم و غم خود را معطوف می کنند تا حق اهمیت مجلس که به فرموده امام راحل مجلس در راس امور است و مجلس عصاره ملت است را به جای آورند.
 
 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه معظم له در آن دیدار خواستار مقدّم دانستن مصالح ملّى به مسائل منطقه اى در وضع قوانين شدند و تصریح کرد: حتما این فرمایش ایشان به مسئه انتخاب وزرا نیز سرایت می کند زیرا اگر در رای اعتماد پیوندهای قومیتی و اینکه انتخاب وزیری خاص به نفع مصالح حوزه انتخابیه فلان نماینده نزدیکتر است را در نظر بگیرد با چشم پوشی از مصالح ملی انتخاب فاحشی را انجام داده است.
 
مقدم خاطر نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در آن جسه خطاب به نمایندگان اقتصاد، را مسئله اصلی کشور دانستند و لزوم پرداختن به تولید داخلی، را راه علاج رکود و اشتغال ارزیابی کردند به همین منوال جهت گیری نماینده گان در انتخاب کابینه دوازدهم باید این مسئله به عنوان اولویت اول لحاظ شود.
 
 این کارشناس سیاسی با اظهار خواسته خود از نماینده گان تاکید کرد: افرادی برگزینند که اولاً به سیاستهای اقتصاد مقاومتی ایمان و باور داشته، در کارنامه عملکرد خود از سابقه درخشانی در این حوزه برخوردار بوده و بسنجند که برنامه آن شخص آیا در راستای عمل به اسناد بالادستى است و تا چه میزان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت می کند.

 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به نماینده گان توصیه کرد: با دقت کامل طی یک هفته مهلت با کار کارشناسی برنامه های ارائه شده از سوی وزرا را با وسواس مورد مطالعه و ارزیابی قرار دهند که برنامه های ارائه شده از سوی آنان با سیاستهای اقتصاد مقاومتی چه میزان همخوانی و تطبیق دارد به عنوان مثال دارای چه برنامه ای برای جلوگیری از ورود قاچاق کالا به کشور هستند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به دیدار  رهبر فرزانه انقلاب با نماینده گان خاطر نشان کرد: معظم له در آن دیدار دست گذاشتند بر لزوم جلوگيرى از ولنگارى فرهنگى از طریق توليد كالاى فرهنگى مفيد و ما به جد از نمایندگان می خواهیم این موضوع را در انتخاب وزرای متولی امر فرهنگ اعمال کنند و وزیری بر سکان فرهنگی کشور برگزینند که دغدغه ترویج فرهنگ انقلابی و اسلامی داشته و در این راستا دارای برنامه و ذهنی خلاق باشد تا در بزنگاه ها بتواند هجمه های فرهنگی دشمن را شناخته و پاسخی در خور دهد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه امیدوارم مجلس دهم از تبعات تایید صلاحت افراد خاصی در کابینه یازدهم درس عبرت گرفته باشند، ادامه داد: زیرا به عنوان مثال با اشتباهی که در تایید صلاحیت آقای زنگه مرتکب شدند در دادگاه لاهه ورق به ضرر ما برگشت و متحمل میلیاردها دلار هزینه شدیم.

مقدم با بیان انتظار از نماینده گان گفت: بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی از حضور افراد تازه نَفَس در كنار با تجربه ها در کابینه دفاع کند و به کابینه انقلابی، کارآمد، عدم سرسپرده گی به آمريكا و دشمن رژيم صهيونيستى، ساده زیست و معتقد به باورهای مقام معظم رهبری رای دهند نه خدای نکرده به آنان که ننگ همراهی و حمایت از فتنه را در کارنامه خود دارند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خطاب به نماینده گان اظهار کرد: نماینده گان بدانند که افرادی که رفاه طلب و فرصت طلب باشند شایسته گی حضور در کابینه را ندارند زیرا برای این افراد درد و مسائل قشر آسیب پذیر و مستضعفین ملموس و قابل درک نیست.

وی ادامه داد: نماینده گان محترم ملت توجه داشته باشند که عملکرد آنان در معرض قضاوت ملت انقلابی قرار دارد که بار امانت خود را به آنان سپردند.

مقدم در پایان گفت: در آخر به عنوان یکی از خیل دلسوزان نظام توصیه می شود که انتخاب افراد اصلح را امتحان الهی بدانند و متذکر باشند که عمر دوران نمایندگی بسرعت سپری خواهد شد و خود می مانند و آثار تصمیم گیری های آنان بر کشور.
 
ارسال نظرات