استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

تهدید جمعیتی کشور در صورت تداوم نرخ باروری فعلی

امین‌زاده گفت: آنچه به عنوان خطر مخفی در صورت تداوم نرخ باروری فعلی، جامعه فردای ایران را تهدید می‌‌کند، نرخ رشد صفر و حتی منفی است.
کد خبر: ۸۸۸۶۸۶۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
اسماعیل امین‌زاده روان‌شناس و استاد دانشگاه ازاد کرج و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به نرخ منفی رشد جمعیت کشور گفت: اکثر زوج‌ها هم تمایل به فرزندآوری ندارند و اگر اقدام به این کار کنند تنها به داشتن یک فرزند اکتفا می کنند و همین مساله تاثیر زیادی در رشد جمعیت ایران در سال‌های آینده دارد. 

وی اظهار کرد: تک فرزندی والدین علاوه بر اینکه تنظیم تربیتی خانواده‌‌ها را به چالش می‌‌کشد و انضباط رفتاری والدین با فرزندان را به مخاطره می‌‌اندازد باعث بلوغ زودرس فرزندان به علت تحمیل معاشرت آنها با افراد بزرگسال شده و قدرت مقابله آنها با مشکلات زندگی را کاهش می‌‌دهد.

 این جامعه شناس عنوان کرد: علت گرایش زوج‌ها به تک فرزندی رواج فردگرایی، مادی‌گرایی، فرار از مسئولیت پذیری والدین و زیاده خواهی آنها برای تجمیع تمام امکانات مادی و معنوی برای تنها یک فرزند است.

وی یاد اور شد: : آنچه جمعیت فردای کشور را تعیین می‌کند نرخ باروری امروز است، اما آنچه به عنوان خطر مخفی در صورت تداوم نرخ باروری فعلی، جامعه فردای ایران را تهدید می‌‌کند و تاثیر خود را در ۳۰ سال آینده بر جنبه‌های مختلف زندگی مردم کشور تحمیل می‌کند نرخ رشد صفر و حتی منفی است.

ارسال نظرات