برگزاری جشنواره بازی‌های بومی ـ محلی خواهران بسیج شمال کشور در سنندج

مسئول تربيت بدني سپاه بيت المقدس كردستان گفت: جشنواره بازی های بومی محلی خواهران بسیج شمال کشور به مدت سه روز از تاریخ 26 الی 28 تیر ماه در دانشگاه کردستان برگزار می شود .
کد خبر: ۸۸۸۶۶۷۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حبيب الله كهريزي مسئول تربيت بدني سپاه بيت المقدس كردستان از برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی خواهران بسیج شمال کشور به مدت سه روز از تاریخ 26 الی 28 تیر ماه در دانشگاه کردستان خبر داد.

 


وی گفت: این جشنواره که سپاه بیت‌المقدس کردستان میزبانی آن را دارد، با حضور 15 تیم در 5 رشته ی «هفت سنگ»، «سه گانه»، «دال پلان»، «طناب کشی » و «دارت» و به مدت سه روزدر سنندج برگزار می شود که استان کردستان به خاطر میزبانی با دو تیم الف و ب در این مسابقات حضور خواهد داشت.

 

کهریزی افزود:  هدف از برگزاری این جشنواره  بومی محلی خواهران بسیج شمال کشور گرامیداشت 5400 شهید استان کردستان و گرامیداشت شهیده مرجان نازقلی و همچنین احیای بازی‌های بومی ـ محلی و ترویج آنها، تبادل فرهنگ و آشنایی مردم سایر نقاط کشور با فرهنگ کردستان و رقابت سالم ورزشی است.

 

وی خاطر نشان کرد: در جشنواره بازی‌های بومی محلی خواهران بسیجی شمال کشور کشور، اردبیل، رنجان، ایلام، تهران، تبریز، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، البرز، همدان، چهارمحال بختیاری، گلستان و کردستان با دو تیم حضور دارند.

 

مسئول تربيت بدني سپاه بيت المقدس كردستان افزود: در پایان این جشنواره ، در مجموع چهاررشته به آنها کاپ قهرمانی و هدایای نقدی تقدیم می گردد.

 


گفتنی است؛ درکشورمان 500 بازی بومی ـ محلی در 2 هزار و 400 شکل شناسایی شده است.

انتهایپیام/7727
ارسال نظرات