دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

نقش آفرینی نظامی ایران در سوریه و عراق برای مبارزه با دشمنان انسانیت است

رضایی گفت: حضور نظامی ما در سایر کشورها به شکل لشکرکشی نبود؛ بلکه ما از خود مردم و دولت‌های منطقه کمک می‌گیریم و با بدترین دشمنان انسانیت مبارزه می‌کنیم.
کد خبر: ۸۸۸۶۴۸۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن رضایی در همایش «یاوران ولایت» که به همت سازمان بسیج دانشجویی استان تهران با حضور دانش آموزان بسیجی از اقصی نقاط کشور در محل اردوگاه شهید کاوه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بحث جوانان و انقلاب اسلامی ایران مسأله مهمی بوده، هست و خواهد بود و باید دید جوانان ایرانی، شیعه و اسلام چه نقشی در انقلاب اسلامی داشتند، امروز چه نقشی باید داشته باشند و چگونه می‌توانند موثر باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تأکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت جوانان افزود: من وقتی فرمانده کل سپاه شدم، ۲۷ سال سن داشتم و تا پایان جنگ تحمیلی نیز عمده جنگ را جوانان کشور اداره کردند. جوانان محور پیروزی‌های ایران در جنگ تحمیلی بودند. برای نمونه شهید حسن باقری در آن زمان ۲۰ سال، آقای قالیباف ۱۹ سال، و سردار قاسم سلیمانی ۱۹ سال داشتند اما از فرماندهان سپاه بودند.

جوانان عاملان اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بودند

رضایی تصریح کرد: معجزه انقلاب این است که جوانان کم سن و سال استراتژیست ‌های بزرگ و به تعبیر امروز ژنرال ‌های چند ستاره شدند. جوانان یعنی دبیرستانی‌ها، دانشگاهی‌ها و افراد کم سن و سالی که دیگران حسابی روی آنها باز نمی‌کنند اما عاملان اصلی پیروزی انقلاب بودند.

وی تأکید کرد: امروز نام قاسم سلیمانی را بسیار می‌شنوید اما سال ۶۰ در عملیات فتح المبین که می‌خواستیم وی را فرمانده یک گروه رزمی از استان کرمان کنیم عده‌ای به ‌دلیل سن کم مخالفت می‌کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نجات کشور از مشکلات و گرفتاری ها تنها با معجزه ای ممکن است که به دست جوانان صورت می پذیرد، ادامه داد: جوان امروز باید بداند که چه کاری را موظف است برای اسلام و انقلاب انجام دهد. جهاد شما جوانان در گام اول مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست؛ بلکه در گام نخست باید خود را باور کرده و احساس مسؤولیت داشته باشید.

مسؤولان باید به جوانان میدان کار و فعالیت بدهند

رضایی با تأکید بر لزوم توجه جوانان به جهاد با نفس و آماده سازی خود برای ورود به عرصه های بزرگ، خاطرنشان کرد: مهدی باکری، احمد متوسلیان، حسن باقری و سایر بزرگان دفاع مقدس نیز همینطور بودند و به خودباوری و مسؤولیت ‌پذیری رسیدند پس اگر می‌خواهیم دوباره معجزه انقلاب شروع شود، ابتدا باید جوانان از بی مسؤولیتی فاصله بگیرند.

وی با بیان این که عامل مؤثر دیگر در میدان دادن به جوانان، مسؤولان هستند که باید به این مسأله توجه کنند، افزود: باید زیر نظر مربی به جوان اجازه داد که اشتباه کند تا متوجه شود و روی پای خودش بلند شود. در واقع باید جوان را در آزادگی و آزادمنشی بزرگ کرد.‌

نقش آفرینی نظامی ایران در سوریه و عراق برای مبارزه با دشمنان انسانیت است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که مدیریت جهادی سبک مربی‌گرایانه است؛ نه سلسله ‌مراتب تحکمی، تصریح کرد: معجزه این نوع مدیریت در این است که کشور ما را از یک کشور همراه با اسراییل و نوکر این رژیم در زمان شاهنشاهی، امروز به یک قدرت منطقه ای تبدیل کرده است و امروز مشاوران، سربازان و افسران ما به رییس جمهور سوریه و نخست وزیر عراق مشاوره می دهند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حضور نظامی ما در سایر کشورها به شکل لشکرکشی نبود؛ بلکه ما از خود مردم و دولت‌های منطقه کمک می‌گیریم و با بدترین دشمنان انسانیت مبارزه می‌کنیم. ما با داعشی هایی مبارزه می‌کنیم که نه‌تنها مسلمان نیستند، بلکه کل دنیا از آن ‌ها متنفرند.
منبع: رسا
ارسال نظرات