خبرهای داغ:
امام جمعه ماکو:

حجاب و عفاف جز ضروریات دینی بوده و مسئله شخصی نیست

روز 21 تیر به مناسبت قتل عام که در زمان رژیم پهلوی جمع کثیری از مردم شریف، بخصوص خواهران و برادر مشهدی د رمسجد جامع گوهر شاد که به خاطر مسئله کشف حجاب به شهادت رسیدند به نام هفتهعفاف و حجاب نام گزاری شده است.
کد خبر: ۸۸۸۶۱۷۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه ماکو در خصوص هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: روز 21 تیر به مناسبت قتل عام که در زمان رژیم پهلوی جمع کثیری از مردم شریف، بخصوص خواهران و برادر مشهدی که درمسجد جامع گوهر شاد به خاطر مسئله کشف حجاب به شهادت رسیدند، به نام هفته تکریم عفاف و حجاب نام گزاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری افزود: در آموزه های دینم ما نسبت به اهمیت عفت و حجاب آیات وروایات بسیاری داریم، همچنین بحث حجاب جز ضروریات دینی اسلام به شمار می آید و مسئله شخصی نیست که هرکسی بنا به علاقه خود با آن روبرو شود.

رنجبری ادامه داد: اگر می خواهیم جامعه ما از امنیت برخوردار باشد و جایگاه خانم ها در بهترین صورت تبیین شود حتما باید نسبت به این مسئله عفاف و حجاب که مستحضرید فقط مخصوص خانم ها نیستف اهمیت ویژه ای بدهیم.

امام جمعه ماکو در خصوص کارهایی که به مناسبت این هفته اجرا می شود خاطرنشان کرد: در این هفته برنامه های تبلیغی و ترویجی تدارک میبینیم و سعی بر این داریم با ایجاد جلسات پرسش و پاسخ به شبهات جوانان در رابطه با حجاب پاسخ دهیم.

وی در پایان در ارتباط با مشارکت مردم در زمینه ترویج و تبلیغ حجاب گفت: هرکاری که مردم در اجرای آن شرکت کنند موفقیت ما در آن زمینه بیشتر بوده است لذا ما باید از طرفیت رسانه ها به خصوص رسانه های مجازی استفاده کنیم و این مسئله را با استفاده از رسانه ها به خانواده ها و افکار مردم برسانیم تا باور کنند، در این صورت موفق خواهیم بود.

ارسال نظرات