بارش‌های سیل‌آسا و رعدو برق در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز تا روز پنج‌شنبه بارندگی در آسمان مازندران تشدید شده که در برخی مناطق همراه با رعد و برق است.
کد خبر: ۸۸۸۵۹۳۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احمد اسدی اظهار کرد: پیرو اطلاعیه و اخطاریه اداره‌کل هواشناسی  مازندران، تا روز پنج‌شنبه بارندگی در آسمان مازندران تشدید شده که در برخی مناطق همراه با رعد و برق است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم بارندگی در برخی از مناطق مازندران قابل ملاحظه باشد، اضافه کرد: با توجه به بارش‌ها جاری شدن سیلاب، روان‌آب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  با اشاره به اینکه احتمال ریزش سنگ در محورهای نیمه غربی استان وجود دارد، افزود: لازم است افراد طی این مدت از اقامت در بستر و حریم رودخانه‌های استان پرهیز کنند.

اسدی بیان کرد: همچنین مسافران از سفرهای غیرضروری در ارتفاعات و محورهای کوهستانی مازندران پرهیز کنند و تردد با رعایت کامل نکات ایمنی همراه باشد.

وی با اعلام اینکه دریای مازندران طی این مدت به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود، تأکید کرد: تردد قایق‌ها و تفریحات دریایی در دریای مازندران ممنوع اعلام شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با تأکید بر اینکه اواخر فردا از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود، افزود: روز جمعه شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران همراه با کاهش ابر هستیم.

اسدی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اوایل هفته آینده آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: بیشینه دمای هوای مازندران نیز طی 24 ساعت گذشته مربوط به ساری، بندرامیرآباد، دشت‌ناز و آمل با 29 درجه و کمینه دمای هوا نیز از بلده، آلاشت و سیاه‌بیشه با 12 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها