یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

آسیب شناسی افزایش فعالیت متکدیان در کلانشهرها

یک استاد انشگاه گفت: باید آسیب شناسی شود که چرا چنین پدیده ای در جامعه اسلامی به وجود آمده و افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۸۵۸۴۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

احمد رضا بسیج استاد دانشگاه و مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش فعالیت متکدیان در کلانشهرها و آسیب های آن اظهار داشت: باید آسیب شناسی شود که چرا چنین پدیده ای در جامعه اسلامی به وجود آمده و افزایش یافته است .

وی با بیان این مطلب افزود: به نظر می رسد دو علت عمده در این رابطه وجود دارد. اول بی سامانی و بی انضباطی در حوزه اقتصاد و وجود شکاف طبقاتی و اقتصاد مریض موجب می شود عده ای ناچار به استفاده از راه های خلاف شرع و یا عرف روی بیاورند که شاید خودشان هم راضی به این کار نباشند.

استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: عامل دوم ممکن است از طریق افرادی باشد که به دلیل عدم سخت گیری در قوانین فرصت را برای هرگونه استفاده غیرقانونی در راستای کسب درآمد مغتنم می شمارند از این جهت و در هر دو حالت از بین بردن این معضل بخشی مربوط به دولت و حوزه اقتصاد می شود و بخشی هم مربوط به حوزه قانون و مقررات جامعه.

بسیج در پایان این مطلب مطرح کرد: در هر صورت وجود این پدیده یکی از معضلات مهم جامعه است که هم زشتی اجتماعی را نشان می دهد و هم زشتی فرهنگ را سبب می شود. بنابراین جا دارد که مسئولان در راستای ساماندهی و حل مشکلات و معضلات شهر اگر نیازمند کار اقتصادی و قانونی است اقدام عاجل صورت دهند.


ارسال نظرات