امینی فرد در گفتگو با «بسیج»:

وزارت بهداشت لایحه احتساب «ای بی» به عنوان بیماری خاص را به مجلس ارائه کند

نماینده مجلس گفت: وزارت بهداشت باید لایحه درباره خاص حساب کردن بیماری « ای بی »به مجلس بدهد تا با همکاری این دو مشکل بیماران «ای بی» نیز حل شود. کمیسیون بهداشت مشکل بیماران ای بی را مطرح و پیگیری می کند.
کد خبر: ۸۸۸۵۵۹۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

محمد نعیم امینی فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با کم توجهی وزارت بهداشت به وضعیت بیماران ای بی و عدم پذیرش آنها توسط برخی بیمارستان ها اظهار داشت: بیماری «ای بی» جزء بیماری های منتشر پوستی صعب العلاج و پر هزینه ای است که متاسفانه جزء بیماری های خاص هم محسوب نشده است.

وی با بیان این مطلب افزود: برای اینکه «ای بی » جزء بیماری های خاص حساب شود مراحل پیچیده ای دارد و نیامند مصوبه مجلس است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: البته برای این مسئله مذاکراتی از سوی کمیسیون بهداشت مجلس با وزیر بهداشت و معاون درمان انجام شده است که عملا تا زمانی که امکان قانونی فراهم می شود بتوان خدماتی را به این افراد نه در حد بیماری های خاص اما در همان حد اختصاص داد.

امینی فرد خاطر نشان کرد: این بیماری درد و رنج فراوانی هم برای خود بیمار و هم برای خانواده بیمار دارد و درمان قطعی هم ندارد ، بیمارستانی که بخش پوست داشته باشد ملزم به پذیرش بیمار هستند و اگر این بیمارستانها بیمار را پذیرش نکردند حتما پیگیری می کنیم.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: وزارت بهداشت باید لایحه درباره خاص حساب کردن بیماری « ای بی »به مجلس بدهد تا با همکاری این دو مشکل بیماران «ای بی» نیز حل شود. کمیسیون بهداشت مشکل بیماران ای بی را مطرح و پیگیری می کند.


ارسال نظرات