خبرهای داغ:
کارشناس فعالیت های فوق برنامه آموزش و پرورش بوکان:

بیش از ۶۳ پایگاه تابستانی اوقات فراغت در بوکان آماده پذیرایی از دانش آموزان

کارشناس فعالیت های فوق برنامه و سازمان دانش اموزی آموزش و پرورش بوکان از فعالیت ۶۳ پایگاه فعالیت های تابستانی در سطح شهرستان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۵۰ پایگاه در مدارس سطح شهر و ۱۳ پایگاه نیز با همکاری دیگر ارگانها در سه ماهه تابستان میزبان دانش آموزان بوکانی جهت پر کردن اوقات فراغت خواهند بود.
کد خبر: ۸۸۸۵۱۱۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حامد ابراهیمی افزود: این تعداد پایگاه تنها به عنوان مراکز ثبت شده برای اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در نظر گرفته شده اند و دیگر مدارس و همچنین ادارات دیگر شهرستان نیز می توانند در پربار برگزار شدن اوقات فراغت دانش آموزان بوکانی به ما کمک کنند.

وی پایگاه های اوقات غنی سازی اوقات فراغت را شامل( کلاس های مختلف ورزشی، قرانی، احکام، خطاطی، نقاشی، فنی حرفه ای هنری و … ) دانست که در کانونهای فرهنگی، تربیتی، سالن های ورزشی، برگزار می شود.

این مسئول فعالیت های تابستانی تصریح کرد: هم اکنون ارگانهای همچون بسیج دانش آموزی سپاه بوکان، اداره ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و شهرداری حضوری پرنگ و چشم گیر در هر چه بهتر برگزار کردن فعالیت های تابستانی در سطح شهر دارند.

حامد ابراهیمی ادامه داد: برای اولین بار در سطح شهرستان و برابر مصوبه رسمی در طول ایام تابستان در تمامی مدارس سطح شهر باز خواهد بود تا دانش اموزان به جای حضور در کوچه و خیابان در حیاط مدرسه به بازی و سرگرمی مشغول باشند.

وی تصریح کرد: بیشترین تمرکز اموزش و پرورش در تابستان ۹۶ روی مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار شهر بوده و سعی شده بیشترین فعالیت های تابستانی آموزش و پرورش در این مناطق باشد زیرا بر این عقیده هستیم که دانش آموزان مرکز شهر از امکانات گسترده تری برای پر کردن اوقات فراغت خود برخوردار هستند.

کارشناس فعالیت های فوق برنامه اموزش و پرورش بوکان همچنین میزان حضور دانش اموزان در این فعالیت ها را چشم گیر عنوان کرد و افزود: هر چند اکنون و با گسترش کلاس های خصوصی و همچنین ایجاد صدها نوع سرگرمی جداگانه شاهد کاهش حضور در کلاس های تابستای در سطح کشور هستیم ولی خوشبختانه در بوکان بویژه در مناطق حاشیه ای شاهد افزایش اماری این فعالیت ها هستیم.

مسئول سازمان دانش اموزی آموزش و پرورش بوکان به مدت زمان فعالیت تابستانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: طول برگزاری این فعالیت ها ۸ هفته است که از اول تیر شروع و در اواسط شهریور با برگزاری جشنواره اختتامیه این فعالیت ها به اتمام خواهد رسید.

ابراهیمی با تاکید بر فراهم کردن امکانات فرهنگی، رفاهی و تفریحی برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان، تحقق این مهم را نیازمند تجمیع همه امکانات مجموعه شهرستان دانست و گفت: این امکانات باید بدون هیچ توقع مالی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد که خوشبختانه همان گون که ذکر شد در بوکان این مهم به خوبی در حال اجرا است.

ارسال نظرات