خبرهای داغ:

اصلانی: برگزاری همزمان هفته عفاف و حجاب در 70 کشور جهان/ برگزاری جشن حجاب اولی ها

مسئول بسیج جامعه زنان با بیان برنامه‌های هفته جهانی حجاب و عفاف گفت: برگزاری نشست حجاب و عفاف در ادیان مختلف از برنامه‌های این هفته است.
کد خبر: ۸۸۸۴۷۸۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرنگار «بسیج زنان کشور»؛ همزمان با آغاز هفته جهانی «عفاف و حجاب» نشست خبری با حضور سردار علی فضلی، مسئول قرارگاه امام کاظم(ع) که مجری برگزاری برنامه های هفته عفاف و حجاب در سطح کشور است و مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور به عنوان دبیر این قرارگاه، مینا بیابانی جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور، معصومه حکیمیان، مدیر فرهنگی، سمیرا خطیب زاده مدیر فضای مجازی، فاطمه قریشی مدیر روابط عمومی و علیزاده مدیر بسیج صدا و سیما و جمعی از خبرنگاران در ساختمان بسیج صدا و سیما برگزار شد.

مینو اصلانی، دبیر قرارگاه امام کاظم(ع) با اشاره به اینکه موضوع حجاب و عفاف مطالبه مردم و جوانان است، افزود: همه مردم خواستار جامعه عفیف هستند و از این رو این قرارگاه با مشارکت نهادهای متولی امور فرهنگی اعم از دولتی و غیردولتی تشکیل شد.

وی در مورد برنامه‌های هفته عفاف و حجاب گفت: در زمینه آشنایی با قیام مسجد گوهرشاد با حضور فعالان فرهنگی همایش بازخوانی قیام مسجد گوهرشاد صورت گرفته است و کاروان سفیران فرهنگی برای آشنایی افراد جامعه در این خصوص به ۷ استان اعزام شدند.

وی ادامه داد: مروه شروینی اولین بانوی محجبه ای بود که به خاطر پوشش اسلامی اش شهید شد که  در این هفته از مقام وی تجلیل می شود.

دبیر قرارگاه با اشاره به برنامه مشاعره «گلبرگ نجات» گفت: این دومین ویژه برنامه مشاعره است که برنامه قبلی در سال گذشته با حضور ۶ بانوی شاعر برگزار شد اما امسال با حضور ۱۰ بانوی بسیجی شاعر این برنامه ضبط شد که در هفته عفاف و حجاب پخش می شود.
وی برگزاری این هفته را به طور همزمان در 70 کشور جهان مصداق بارز جهانی شدن هفته عفاف و حجاب و از ویژگی های برجسته این هفته نسبت به سال گذشته دانسته و عنوان کرد: امسال مخاطب شناسی و خانواده محوری در دستور کار قرار گرفته است و برنامه های متناسب با سنین مختلف اجرا خواهد شد که از جمله آن ها برگزاری جشن حجاب اولی ها برای دخترانی است که تازه به سن تکلیف رسیده اند و حجاب برتر را برای خود انتخاب کرده اند.

به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی و ۲۱ تیر، سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1314، از ۱۷ تا ۲۳ تیر به نام «هفته جهانی عفاف و حجاب» نامگذاری شده است .

ارسال نظرات