مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

۸۲ وکیل نیکوکار در سطح استان با کمیته امداد همکاری دارند

تعداد ۸۲ وکیل نیکوکار در سطح استان با کمیته امداد همکاری دارند و رویکرد این نهاد در حوزه ارائه خدمات حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت استفاده بیشتر از ظرفیت وکلا و مشاوران حقوقی نیکوکار است.
کد خبر: ۸۸۸۴۷۰۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه خدمات مختلفی در طول سال به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود، گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه است که تمامی خدمات ارائه‌شده در این نهاد باهدف توانمندسازی و استقلال اقتصادی جامعه هدف به آن‌ها ارائه می‌شود.

هدایت صفری بابیان اینکه بسته‌های خدمتی در بخش‌های مختلف توسط کمیته امداد بر اساس نیاز مددجویان طراحی و اجرا می‌شود، افزود: یکی بسته‌های خدمتی اثربخش در حوزه توانمندسازی ارائه خدمات حقوقی ، مشاوره‌ای و قضایی به خانواده‌های مشمول است .

ویبا اشاره به اینکه برخی از مددجویان به دلیل آشنا نبودن با حقوق قانونی خود در چرخه فقر وارد می‌شوند، اظهار داشت: با ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی مناسب این گروه از جامعه هدف با حقوق قانونی خود آشنا شده و با احیای این حقوق از چرخه فقر و بدنه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: یکی از رویکردهای کمیته امداد مددکاری حرفه‌ای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که در قالب معاضدت حقوقی مددجویان و باهدف توانمندسازی آن‌ها انجام می‌شود.

هدایت صفری بابیان اینکه خدمات کمیته امداد در این بخش بر اساس تشخیص نوع نیاز توسط مشاوران حقوقی و افراد متخصص به مددجویان ارائه می‌شود، گفت: درمجموع در سه‌ماهه اول سال جاری تعداد ۶۸۶ مورد خدمات حقوقی توسط این نهاد به مددجویان مشمول ارائه‌شده است.

صفری با اشاره به اینکه ارائه خدمات حقوقی به‌صورت رایگان و با استفاده از ظرفیت مجامع و کانون‌های مشاوران حقوقی ، حقوقدانان و بسیج وکلا در بخش‌های مختلف به مددجویان انجام می‌شود ، اظهار کرد : به همین منظور در سه‌ماهه اول سال جاری تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین کانون حقوقدانان و وکلا ، بسیج حقوق‌دانان و وکلا و مشاوران حقوقی منعقدشده است .

وی برآورد ریالی خدمات ارائه‌شده در سه‌ماهه اول سال جاری در حوزه حقوقی را ۴۵۶ میلیون ریال اعلام کرد و افزود : تعداد ۸۲ وکیل نیکوکار در سطح استان با کمیته امداد همکاری دارند و رویکرد این نهاد در حوزه ارائه خدمات حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت استفاده بیشتر از ظرفیت وکلا و مشاوران حقوقی نیکوکار است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به همکاری مناسب وکلای نیکوکار با این نهاد در سه‌ماهه اول سال جاری ، ادامه داد : بر اساس آمارهای موجودمورد مساعدت در قالب مشاوره ، دفاعیه ، تنظیم لایحه به مددجویان معرفی‌شده از طرف کمیته امداد توسط این وکلا انجام‌شده است.

ارسال نظرات