نماینده مردم اراک در مجلس در گفتگو با «بسیج»:

نهادهای مسئول قانون استخدام 3درصد معلولان را اجرایی کنند

کریمی گفت: بخشی از استخدام ها باید به معلولان اختصاص داده شود و باید همه دستگاه های ملی به رعایت قانون ملزم باشند تا امکان کار کردن و حضور در جامعه را برای معلولان عزیز پدید آورند.
کد خبر: ۸۸۸۳۷۳۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با نرخ بیکاری معلولان که 3.5 برابر بیشتر از سایر افراد است اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر بیکاری در جامعه افزایش یافته این مشکل برای افراد، کاملا مختلف است.

وی با بیان این مطلب افزود: برخی اوقات بر اساس شرایطی مانند حادثه و تصادف افراد دچار معلولیت می شوند و ممکن است به خاطر این شرایط جدید کار خود را از دست بدهند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: 3.5 برابر بودن نرخ بیکاری معلولان نسبت به سایر افراد جامعه واقعا بالاست با توجه به محدودیت های حضور معلولان در محیط های کاری قانون ویژه ای برای آنها تصویب و این الزام ایجاد شده است که 3 درصد از استخدام ها از معلولان جامعه باشد.

کریمی در پایان تاکید کرد: بخشی از استخدام ها باید به معلولان اختصاص داده شود و باید همه دستگاه های ملی به رعایت قانون ملزم باشند تا امکان کار کردن و حضور در جامعه را برای معلولان عزیز پدید آورند.


ارسال نظرات