فرمانده حوزه دانش آموزی شهید رجایی خاتم:

آسیب ها و فرصت های فضای مجازی جدی گرفته شود

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید رجایی در جمع شورای قشر فاطمیون بر لزوم اهمیت بر فرصت ها و تهدید های فضای مجازی تاکید کرد .
کد خبر: ۸۸۸۲۸۶۱
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، جلسه شورای قشر فاطمییون با موضوع آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی با سخنرانی فرمانده حوزه جواد فتحی و حضور دانش آموزان درمحل اداره آموزش و پرورش خاتم برگزار شد.

جواد فتحی در ابتدای این نشست با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی خاطر نشان کردند :اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این فضا مانند یک رودخانه پر از آب و خروشان است که می‌آید و دائما بر آب آن افزوده و خروشان‌تر می‌شود. اگر ما برای این رودخانه تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم و زه‌ کشی و هدایت کنیم، در صورتی‌که سرریز کند، می‌شود فرصت و اگر رهایش کنیم و برای آن برنامه‌ای نداشته باشیم می‌شود تهدید.

وی خاطر نشان کرد: فضای مجازی، همانند هر مقوله‌ی دیگری که در عالمِ واقع وجود دارد، باید از منظر تهدید و فرصت، توأماً دیده شود. فضای مجازی، سکه‌ای است که باید دو روی آن را با هم دید. رویی که ناظر به فرصت‌ها و نقاط قوت آن بوده و روی دیگر که ناظر به تهدیدها -یا به تعبیری نقاط ضعف این فضا- می‌باشد. باید دانست که شناخت صحیح فضای مجازی و به تبع آن، استفاده‌ی صحیح و در عین حال حداکثری از این پدیده‌ی دنیای مدرن، مستلزم شناخت و سپس لحاظ کردن هر دو روی سکه‌ است.

شناخت تهدیدها، آسیب‌ها، معایب و مضرات فضای مجازی و شبکه‌ی سایبر موجب خواهد شد تا با اِشراف کامل و دقت نظر بالا، نگاهی جامع‌تر به موضوعات داشته باشیم و در هنگام برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف دچار غفلت و اشتباه نشویم. ، تهدیدهای اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای - تهدیدهای اقتصادی - تهدیدهای سیاسی - تهدیدهای جسمی - تهدیدها در حوزه‌ی کودک و نوجوان از مهمترین تهدیدات و آسیب های فضای مجازی می باشند .

در پایان گفت : من از شما دانش آموزان عزیز میخواهم که با استفاده صحیح و درست از فضای مجازی آن را تبدیل به یک فرصت کنید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار