دادستان خاتم:

اتباع بیگانه غیر مجاز از خاتم طرد می شوند/ضرورت نصب دوربین های حفاظتی، امنیتی در سطح شهرستان

ابوالفضل توکلی درباره ساماندهی اتباع بیگانه غیر مجاز در سطح شهرستان گفت: در هفته گذشته طی جلسه ای در شورای تامین مقرر شد که کلیه اتباع بیگانه غیر مجاز از شهرستان طرد شوند.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۰۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزرای بسیج از خاتم، دادستان شهرستان خاتم درباره حضور اتباع بیگانه علی الخصوص افاغنه در شهرستان اظهار داشت:شهرستان هاي خاتم، بافق و بهاباد بعنوان شهرستان هاي ممنوعه تلقي شده و اتباع حق سکونت در آنها را ندارند ولی علت حضور اتباع در خاتم ناشی از تمایل مردم شهرستان در استفاده از آنان به عنوان کارگر است.

ابوالفضل توکلی درباره ساماندهی اتباع بیگانه غیر مجاز در سطح شهرستان گفت: در هفته گذشته طی جلساتی در شورای تامین شهرستان مقرر شد که کلیه اتباع بیگانه غیر مجاز از شهرستان طرد شوند که این نیاز به همکاری کامل نیروی انتظامی دارد.

وی افزود: حضور این افراد در شهرستان باعث بروز مشکلاتی برای مردم در حوزه های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده است که نمونه بارز آ قتل یکی از اتباع توسط هموطن خود در یکی از مناطق شهرستان، خوشبختانه قاتل در کمتر از 72 ساعت توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.

دادستان خاتم خاطر نشان کرد: تنها راه مقابله حضور افاغنه در شهرستان عدم استفاده همشهریان به عنوان کارگر است و البته اداره کار نیز میتواند با در نظر گرفتن جریمه ای برای کارفرمایانی که از اتباع غیر مجاز استفاده میکند دراین راه ما را کمک کنند.

وی افزود: شهرستان خاتم از امنیت بالایی در استان برخوردار است که این نشان از عملکرد صحیح مسئولان این شهرستان دارد.

توکلی در ادامه به موضع سرقت اشاره و اظهار داشت: سال گذشته کمترین پرونده تشکیل شده در دادسرا مربوط به سرقت بود که این نشان دهنده آموزش های نیروی انتظامی جهت آگاهی مردم در حفظ اموال موثر بوده است.

وی از نصب دوربین های نظارتی امنیتی در سطح شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: دوربین های حفاظتی و امنیتی نقش مهمی در بازدارندگی و پیشگری از وقوع جرم دارند.

ارسال نظرات