مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

طی سال گذشته446 مورد تعهد شغلی ایجاد شده است

446 مورد تعهد شغلی ایجاد شده طی سال گذشته از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی، پرداخت سرمایه کار بلاعوض، اشتغال در مرکز غیر دولتی و اجرای طرح C.B.R ( توانبخشی مبتنی بر جامعه ) انجام گرفته است.
کد خبر: ۸۸۸۲۵۰۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان از مهمترین اهداف بهزیستی استان زنجان است و با این اقدام می توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد.

محمد محمدی قیداری افزود: یکی از اصلی ترین برنامه های راهبردی سازمان بهزیستی توانمند سازی جامعه هدف آن در زمینه اشتغال، مسکن و ازدواج است.

وی یادآوری کرد: اشتغالزایی برای گروه های هدف این سازمان امکان تامین امرار معاش، کاهش وابستگی به دیگران، تقویت عزت نفس و در نهایت ابراز وجود در بین افراد خانواده و جامعه را بیش از گذشته فراهم می کند.

محمدی افزود: بر این اساس طی سال گذشته 446 مورد شغل برای گروه های تحت پوشش بهزیستی این استان فراهم شد و در واقع می توان گفت، تحقق تعهد شغلی 100 درصدی بوده است.

وی بیان کرد: بر این اساس برای سال جاری نیز تعداد شغل هدف گذاری شده برای گروه های تحت پوشش این اداره کل 462 مورد در نظر گرفته شده و این مهم در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: سازمان بهزیستی با تکیه بر چنین رویکردی سالانه مشوق های حمایتی از قبیل کمک های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با هدف تثبیت اشتغال ایجاد و تشویق و ترغیب کارفرمایان در بودجه خود پیش بینی می کند.

وی بیان کرد: عمده فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش مشاغل خانگی، صنایع دستی، هنر، فرشبافی، کشاورزی و دامداری است که از این طریق جامعه هدف با دستیابی به درآمد قابل قبول از چرخه حمایتی بهزیستی خارج می شوند.

محمدی افزود: 446 مورد تعهد شغلی ایجاد شده طی سال گذشته از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی، پرداخت سرمایه کار بلاعوض، اشتغال در مرکز غیر دولتی و اجرای طرح C.B.R ( توانبخشی مبتنی بر جامعه ) انجام گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: این اداره کل طی سال گذشته در زمینه ارتقاء تولید و توسعه اشتغال پایدار روستایی و اجرای طرح سی بی آر، 212شغل با اعتباری بالغ بر 237 میلیون ریال برای معلولین ساکن روستاها ایجاد کرده و این شغل ها متناسب با معلولیت و محل زندگی فرد شامل دامداری و باغبانی بوده است.

ارسال نظرات