برگزاری جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی و ارتقای سلامت اداری آموزش وپرورش استان

جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی و ارتقای سلامت اداری آموزش وپرورش استان با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۲۴۴۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی و ارتقای سلامت اداری آموزش وپرورش استان ضمن تقدیر از مجریان و ناظران صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه تعلیم وتربیت استان ، بر ضرورت رعایت هر چه بیشتر حقوق شهروندی معلمان ، دانش آموزان و اولیای آنها از سطح استان تا سطح آموزشگاه تاکید نمود و صیانت از حقو ق شهروندی را یکی از وظایف مهم کارگزارن دانست.

مرتضی تمجیدی با اشاره به منشور صیانت از حقوق شهروندی درجامعه، گفت: با هر کس و در هر مقامی که باشد در صورت نقض حقوق شهروندی کارکنان، معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها بر خورد جدی و مناسب صورت بگیرد .

در ادامه دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی و ارتقای سلامت اداری آموزش وپرورش استان، ضمن ارائه گزارش در زمینه عملکرد این کمیته در سال 95 ، آسیب شناسی صورت گرفته در این زمینه را به تفصیل ارائه نمود.

علی محمدی ضمن تبیین برنامه های 9 گانه صیانت از حقوق شهروندی در دستگاههای اجرایی ، وظایف هر کدام از معاونتها و ادارات داخلی اداره کل در زمینه اجرای دستور العمل مذکور را تشریح کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: هر چند که دبیر خانه این ستاد در اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مستقر می باشد ولی نباید فراموش کنیم که اجرای برنامه پیش بینی شده در این دستور العمل بر عهده کلیه ی معاونت ها و ادارات داخلی بوده و بر همین اساس وظایف هر کدام از ادارات بصورت شفاف به ایشان ابلاغ خواهد شد.

در ادامه رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان گفت: در ارزیابی پایانی عملکرد این ستاد که با حضور ناظرین و بازرسین استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان صورت می گیرد ، حضور روسای ادارات داخلی اداره کل (بعنوان مسئول کمیته مربوطه ) جهت ارائه مستندات عملکرد و دفاع از عملکرد خویش ضروری می باشد .

همچنین صالح نجفی رئیس اداره فناوری و اطلاعات اداره کل در ادامه جلسه گفت: به منظور توسعه دولت الکترونیک در آموزش و پرورش سامانه های متعددی تهیه و اجرا می گردد که مهمترین آنها تهیه سامانه های نقل و انتقالات ، بیمه طلایی معلمان ، سازماندهی معلمان نواحی یک و دو ، ارتباط با مدیر کل ، پاسخگویی به شکایات ، نظر سنجی الکترونیکی از ارباب رجوع، ثبت نام در مدارس شاهد، ثبت مرخصی های ساعتی و ماموریتهای کمتر از یک روز کارکنان اداره کل آموزش و پرورش ، نظام پیشنهادات

ارسال نظرات