مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

یکی از اقدامات مهم دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری و ساماندهی زکات فطره است

یکی از اقدامات مهم دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری و ساماندهی زکات فطره است که با محوریت مساجد و بر اساس موازین شرعی در روز عید فطر انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۰۹۴۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای زکات شهرستان ابهر با ارائه گزارشی از میزان زکات فطره جمع‌آوری‌شده در استان از تحقق 100 درصدی برنامه هدف‌گذاری شده در این بخش خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای موجود این مبلغ در سال گذشته 16میلیارد و 467میلیون ریال بوده است که طبق ارزیابی انجام‌شده میزان زکات فطره جمع‌آوری‌شده در استان در سال جاری نسبت به آمار نهایی سال گذشته 52درصد افزایش‌یافته است .

هدایت صفری با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات در جامعه از شئونات حاکم جامعه اسلامی است ،افزود: بر اساس قانون زکات مصوب مجلس و اذن ولی‌فقیه جمع‌آوری و هزینه کرد زکات بر عهده دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد گذاشته‌شده است .

وی بابیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد در حوزه ترویج و توسعه سنت‌های حسنه اسلامی نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه و بهره‌گیری از آن به نفع نیازمندان جامعه است ، افزود : با افزایش پرداخت زکات در جامعه ضمن تأمین بخشی از منابع مالی موردنیاز برای خدمت‌رسانی به نیازمندان فریضه الهی زکات نیز در جامعه نهادینه می‌شود.

صفری از ساماندهی جمع‌آوری زکات فطره در استان توسط دبیرخانه شورای زکات در چند سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری و ساماندهی زکات فطره است که با محوریت مساجد و بر اساس موازین شرعی در روز عید فطر انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از جمع‌آوری زکات فطره در مساجد احیای کارکردهای اجتماعی این پایگاه مردمی است ، ادامه داد: این اقدام موجب می‌شود ضمن افزایش مشارکت اجتماعی مساجد در جامعه ، مساجد در طراز اسلام نقش خود را ایفا کند.

وی اظهار کرد: به‌منظور جمع‌آوری زکات فطره در استان تعداد یک هزار و 262 پایگاه در روز عید فطر پیش‌بینی‌شده بود که از این تعداد یک هزار و 75 پایگاه در مساجد ، 158 پایگاه معابر و مکان‌های پرتردد و 29 پایگاه در مراکز نیکوکاری برای جمع‌آوری زکات فطره مؤمنین روزه‌دار در روز عید فطر مستقر شدند.

وی بابیان اینکه هدف‌گذاری شده بود 25 میلیارد ریال زکات فطره در استان جمع‌آوری شود ، افزود : 100درصد برنامه پیش بینی شده دراین بخش محقق شده و امیدواریم با جمع‌بندی زکات فطره جمع‌آوری‌شده در روستاهادرصد تحقق برنامه پیش‌بینی‌شده استان در این بخش افزایش یابد.

ارسال نظرات