آمل پیشتاز شهرهای مازندران در ترافیک حمل و نقل جاده ای است

باقری با تاکید بر اینکه سه شهر بابل، قائم‌شهر و ساری به جهت وسعت و جمعیت با آمل مغایرت دارد اما به لحاظ بار ترافیکی این شهر جلوتر است گفت: با توجه به احداث دو بلوار طبرسی و طبری تاثیر به‌سزایی در کاهش بار ترافیکی صورت گرفت.
کد خبر: ۸۸۸۰۸۶۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار مهدی باقری در گفت‌وگویی با بیان اینکه خودروهایی که امروز در جامعه فعلی استفاده می‌شود عمر مفید آن کمتر از یک قرن است اظهار داشت: با پیدایش صنعت در قرن بیستم و تحلیل‌های صنعتی امروز در جامعه، خودرو به جایی رسیده که یک وسیله رفاه طلبی برای انسان شده است اگر این رفاه‌طلبی سلب شود برای ادامه زندگی طاقت‌فرسا است.

وی با اشاره به اینکه ادامه تولید خودرو با عدم استفاده بهینه از این رفاه مشکلاتی به همراه دارد که به لحاظ اقتصادی خانواده‌ها و برای دولت و جامعه تاثیرگذار است، افزود: راه‌اندازی چنین مرکزی در شهر آمل به همفکری و همدلی مسئولان شهری بر می‌گردد که نیاز است در دیگر شهرهای استان مازندران اجرایی شود.

باقری با تاکید بر اینکه سه شهر بابل، قائم‌شهر و ساری به جهت وسعت و جمعیت با آمل مغایرت دارد اما به لحاظ بار ترافیکی این شهر جلوتر است گفت: با توجه به احداث دو بلوار طبرسی و طبری تاثیر به‌سزایی در کاهش بار ترافیکی صورت گرفت.

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه با احداث چهارراه فجر پس از از بین بردن میدان حدود 60 درصد بار ترافیکی رفع و مابقی با نصب چراغ راهنمای هوشمند برطرف می‌شود، گفت: راه‌اندازی چنین مرکزی با 26 دوربین در 18 نقطه حساس ترافیکی تاثیری بر کاهش جرایم تصادفی دارد.

وی نصب دوربین‌های ترافیکی و نظارتی در سطح شهرها را مهم‌ترین تاثیر بر کاهش ناهنجاری‌ها بیان و عنوان کرد: در آمل طبق آمار به طور روزانه هزار برگ جریمه از سوی افسر راهور صادر شده و از یک کارمند 1213 برگ جریمه با دوربین به ثبت رسیده است.

باقری با اعلام اینکه در آمل یکی از اقدامات مهم تعویض و نصب تابلوهای معابر و هشدارهای مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی شهرداری است تا تابلوهای فرسوده بازنگری شوند، یادآور شد: با وجود ساختمان قدیمی و 40 ساله راهنمایی و رانندگی آمل از مسئولان شهری و فرماندار خواستار تهیه و ساخت ساختمان جدید برای این شهرستان هستیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها