عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:

حذف کیلویی رشته های دانشگاهی حذف دانشگاه آزاد است /اقدام غیر کارشناسانه و غلط وزارت علوم

نماینده مجلس گفت: اینکه کیلویی رشته ها را حذف کنیم یعنی می خواهیم دانشگاه آزاد را حذف کنیم.
کد خبر: ۸۸۸۰۶۰۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با رفتار تند و سیاسی وزارت علوم با دانشگاه آزاد و حذف سه هزار کد رشته دانشگاهی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی مورد تایید مجلس، دولت و شورای انقلاب فرهنگی و آموزش عالی است و در قانون هم آمده است.

وی افزود: اصل 44 قانون اساسی خصوصی سازی را مطرح می کند که بر این اساس دانشگاه آزاد هم در بخش آموزش عالی شامل آن می شود به دلیل اینکه داوطلبان ورود به دانشگاه بسیار زیاد بود و تعداد زیادی جوان مشتاق تحصیل پشت در کنکور می ماندند لذا دانشگاه اسلامی شکل گرفت و درحال حاضر نیز جوابگوی دانشجویان مشتاق تحصیل در مقطع عالی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از دانشجویان و کارمندان در دانشگاه های آزاد مشغول به کار هستند لذا این تصمیم ناگهانی وزارت علوم مبنی بر حذف سه هزار رشته تحصیلی کار غیر کارشناسی و غلطی است.

قمی تصریح کرد: وزارت علوم باید این کار را با هماهنگی کمیسیون آموزش مجلس و دانشگاه آزاد انجام می داد. دانشگاه آزاد برای پاسخگویی به نیاز علمی و شغلی نسل جوان و توسعه علم و دانش بسیار ضروری است و باید تقویت شود.

این مقام مسئول بیان داشت: تایید و تصویب رشته های دانشگاهی باید با هماهنگی انجام شود و طوری نباشد که حذف رشته ها به معنای حذف دانشگاه آزاد باشد. دانشگاه آزاد امکانات زیادی از جمله کارگاه های آزمایشی، اساتید مجرب و کارمندان زیادی دارد اینکه کیلویی رشته ها را حذف کنیم یعنی می خواهیم دانشگاه آزاد را حذف کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر شد: این کار به صلاح مملکت و علم و دانش نیست و برخلاف سیاست های نقشه علمی کشور است و همچنین موجب دلسردی و ناامیدی دانشجویانی که در این مقاطع ثبت نام کردند یا مشغول به تحصیل هستند می شود.


ارسال نظرات