مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

جمع‌آوری و ساماندهی 80 هزار سند دفاع مقدس در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اخذ و ساماندهی بیش از 4 هزار ساعت مصاحبه با پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس در سطح استان، گفت: حدود 80 هزار سند دفاع مقدس نیز جمع‌آوری، ساماندهی و وارد نرم‌افزار مأوا شد.
کد خبر: ۸۸۷۹۳۸۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی پیش از ظهر امروز در جلسه هیات امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در زمینی به مساحت 60 هکتار در حاشیه رودخانه تجن ساری در حال ساخت است که 24 هکتار آن خشکی و بقیه در بستر رودخانه قرار دارد، اظهار داشت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی سازه های 24 طرح عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مازندران به 80 درصد رسیده است و برای اتمام و افتتاح این طرح ها به 20میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: ایجاد راه دسترسی، شبکه گذاری برق، پل سازی و دیوار چینی روی رودخانه تجن و تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی از طرح‌های در دست اجرای این مرکز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران با توجه به برنامه های نمایشی و محتوایی که دارد، می تواند به بهترین مکان گردشگری کشور تبدیل شود.

سردار ملکی ضمن قدردانی از همه دستگاه‌های اجرایی استان مازندران، بیان داشت: بهره‌برداری از مرکز فرهنگی از مطالبات جدی مردم به ویژه خانواده‌های شهدا و جانبازان استان است.

وی همچنین با بیان اینکه مازندران میزبانی 282 شهید گمنام را در شهرهای مختلف بر عهده دارد، اظهار کرد: تعداد 61 مکان دارای یادمان هستند، 34 مزار این شهدا نیز با همکاری خیرین، مردم، شهرداری‌ها، سپاه، فرمانداری دارای یادمان شدند و 27 یادمان نیز در دست ساخت است.

سردار ملکی در ادامه با اشاره به اخذ و ساماندهی بیش از 4000 ساعت مصاحبه با پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس در سطح استان، بیان کرد: حدود 80 هزار سند دفاع مقدس نیز جمع‌آوری، ساماندهی و وارد نرم افزار مأوا شد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از بخش تدوین، یادآور شد: در این بخش بررسی عملکرد جهاد سازندگی، هلال احمر، آموزش و پرورش و ستاد اسکان مهاجرین در جلسات مختلف بازخوانی مورد بررسی قرار گرفته و مطالب اولیه برای تدوین کتاب های عملکردی این نهادها آماده شده است.

سردار ملکی افزود: جلسات بازخوانی عملکرد سایر نهادهایی که در دفاع مقدس نقش داشتند، در دستور کار امسال قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران همچنین با بیان اینکه در طی دو سال گذشته 60 عنوان کتاب در موضوعات مختلف دفاع مقدس با محوریت سرداران و امیران شهید و تاریخ شفاهی فرماندهان به چاپ رسیده است، عنوان کرد: یک نمونه از آن تولید مجموعه 35 جلدی شناختنامه امیران و سرداران شهید استان است که تا به حال 25 جلد آن چاپ شد و ان شاء الله در کمتر از دو ماه دیگر 10 جلد دیگر آن به چاپ می رسد.

وی همچنین افزود: در سال 95 تلاش‌هایی برای راه‌اندازی شورای حفظ آثار دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها انجام گرفت که در شهرهای بهشهر، نکا، بابلسر،فریدونکنار، آمل، قائمشهر و.. این شورا انجام شد.

سردار ملکی در ادامه با بیان اینکه در این بخش نیازمند همکاری استانداری و همت فرمانداری ها هستیم، بیان کرد: به طور متوسط برای هر شهرستان 10 عنوان کتاب درنظر گرفته شد که با همکاری اداره کل حفظ آثار و مجموعه های شهرستان می توانیم شاهد انقلابی در این زمینه باشیم.

وی با اعلام اینکه بررسی عملکرد هر شهرستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مهمترین محور ده گانه می باشد، افزود: راه اندازی موضوع دانشنامه استانی دفاع مقدس که ابلاغیه مرکز است از سال گذشته تاکنون مورد بحث است برای تولید آن که با نظارت علمی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس انجام خواهد شد، نیازمند همکاری تمام سازمان ها و نهاد ها هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها