موسوی قهار نذر کرد هر سال در هیات حضرت موسی ابن جعفر(ع)، مداحی کند

خبرگزاری بسیج: حدود 20 سال پیش خانمی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نامه ای به سید قاسم موسوی قهار مداح، مناجات‌خوان و ذاکر اهل‌بیت(ع)، تحویل داد که موجب شد موسوی نذر کند هر سال ماه مبارک رمضان در یکی از هیات های شهرری برنامه اجرا کند.
کد خبر: ۸۸۷۷۵۳۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمد رضا مشیری، خادم اهل بیت و عضو شورای 14 نفره هیات قرائت قرآن عثنی عشری شهرری در این باره می گوید: این خانم در بخشی از نامه اش خطاب به موسوی قهار از اینکه خداوند به او 6 تا دختر داده است مطالبی مطرح کرده بود؛ سال بعد خداوند پسری به موسوی قهار عطا می کند و او هم به واسطه خواسته ای که اجابت شده بود نذر می کند که هر سال در شهرری بدون اینکه پولی دریافت کند مداحی کند.  

مشیری، از 7-8 سالگی همراه پدرش در مساجد و پای منبر و خطابه بزرگ شده و الان با وجودی که خانه اش در محدوده مرکزی شهر است اما ایام محرم و شهادت ائمه معصوم سلام الله علیها در هیات حضور پیدا می کند و سعی کرده به همراه بقیه عاشقان اهل بیت چراغ این هیات را روشن نگه دارد. وقتی که او 14 سال داشت از نعمت پدر محروم شد اما از پدرش میراثی معنوی برای او به یادگار ماند و خودش یک پا میاندار هیات شد.

او می گوید: خیلی از پیر غلامان در این هیات ها قد کشیدند و بزرگ شدند. بسیاری از بچه هایی که به هیات قرائت قرآن می آمدند از حافظان و قاریان مطرح کشور هستند. ما هم به عنوان خادمان اهل بیت تلاش می کنیم کلیدی که پدرانمان به ما سپرده اند، به جوانان بعد از خودمان بسپریم تا این راه ادامه پیدا کند و به صاحبش آقا امام زمان(عج) برسد.

وی اظهار داشت: سال 1318 دوازده نفر از هیاتی های شهرری به قم خدمت حاج آقا امینی می روند و از او دعوت می کنند که به شهرری بیاید؛ سال 1321 به طور رسمی با حضور حاج آقا امینی هیات راه اندازی می شود اما در حال حاضر از آن 12 نفر دو سه نفر بیشتر زنده نیستند و بقیه به رحمت خدا رفته اند.

مشیری، با اشاره به اینکه قبلا مسئولیت ها در دست حاج آقا امینی بوده می گوید: وقتی او دچار کهولت سن شد، مشکلاتی برای هیات بوجود آمد که بعد از آن تصمیم گرفتیم تولیت هیات به دست یک نفر سپرده نشود، بلکه بصورت شورایی اداره کنیم تا بهتر مدیریت شود.

بعد از فوت حاج آقا اثنی عشری هیات به دو قسمت هیات قرائت قرآن و هیات فاطمیه تقسیم شد؛ هیات قرائت قرآن در داخل بازار کوچه سقا خانه بود که بعد ها به خاطر طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تخریب شد اما بعد از هفت- هشت سال از سوی آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) محلی در خیابان آستانه برای برگزاری مراسم هیات اختصاص داده شد که تمام مراسم در طول سال در آنجا برگزار می شود.

 

  

ارسال نظرات