جشن رمضان با حضور مسئولان در پارک ولیعصر(عج) قرچک برگزار شد

خبرگزاری بسیج: پارك وليعصر قرچک با ویژه برنامه جشن رمضان در ماه ضیافت الهی میزبان همشهریان روزه دار بود.
کد خبر: ۸۸۷۷۰۰۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹

  به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مسعود مرسل پور فرماندار شهرستان قرچك، عباسي بخشدار، نيكبخت رئيس آموزش و پرورش، حميد تاجيك رئيس اتاق اصناف از جمله مهمانان و (فرماندار، رئيس كميته امداد)سخنرانان این مراسم بودند.

برپايه اين گزارش؛ فرماندار شهرستان قرچك در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه، هدف از برگزاري جشن ماه رمضان و برپايي نمايشگاه علوم قرآني را معرفي برنامه و عملكرد كميته امداد اعلام کرد كه جزء بهترين يادگاري هاي معمار كبير انقلاب اسلامي است ،برنامه هايي كه به خودكفايي افراد بي بضاعت  و مستمند منجر مي شود و نيز فرهنگ نوع دوستي و كمك به هم نوع در مردم بارها و بارها از طريق اين جشن و اين نمايشگاه بازآموزي مي شود.

 مرسلپور با بیان اینکه كميته امداد نقش موثري در توانمندسازي سرپرستان خانواده هاي بي بضاعت دارد خاطر نشان کرد: بازارچه هايي كه در جشن رمضان عرضه كننده محصولات هستند حاصل هنر دست سرپرستان خانواده هايي است كه از طريق كميته امداد توانسته اند خودكفا شوند و مردم بايد از طريق خريد و بازديد از اين نمايشگاه مشوق خوبي براي اين عزيزان باشند.

 در مراسم افتتاحيه نمايشگاه قرآني و جشن رمضان، غضنفري، سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان قرچك از همه‌ کسانی که برای اجرای این جشن تلاش کردند، به ویژه از شهرداري و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان قدردانی کرد.

  وی با اشاره به اولين سال حضور خود در اين شهرستان اظهار امیدواری کرد که فرصت های بیشتری براي برپايي جشنواره ها داشته باشيم و بر حسب وظيفه اداري كه  مدد رساني است بتوانيم به توانمندسازي و خودباوري خانواده هاي زیر پوشش كمك كنيم و اين نمايشگاه نمايي كوچك از فعاليت زنان سرپرست خانواده باشد تا بتوانند خود را در عرصه توليد و اشتغال با عرضه ي محصولاتشان در نمايشگاه محك بزنند.

غضنفري در این مراسم اعلام کرد: امشب اين جشن در قالب طرح"محسنين" برگزار شد طرحي كه به حمايت از خانواده هايي صورت مي گيرد كه فرزندان و زنان اين خانواده ها بدسرپرست هستند و از خانواده طلاق، زندانيان، آسيب ديده اجتماعي محسوب مي شوند.

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) در ادامه بیان کرد: كميته امداد اقشار مختلف را به تناسب مشكلاتي كه برايشان پيش آمده تحت پوشش مي گيرد در طرح محسنين از وجود حاميان در كنار كميته و در كنار اين خانواده ها استفاده مي كنيم تا بتوانيم بخش اعظمي از اين مشكلات را از دوش خانواده برداريم تا به زندگي عادي خود بازگردند و در اين راستا ما چندین گام به جلو حرکت کرده‌ایم اما باید تلاش کنیم که پیشرفت بیشتری در این راه داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، حسين اخلاقي پيشكسوت شعر شهرستان قرچك در سخنانی گفت: در پی اقدام تروریستی17 خرداد داعش در مجلس شورای اسلامی و حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران در پاسخی شدید به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه با هدف مجازات عاملان جنایت تروریستی اخیر تهران حمله کرد و پایگاه‌های آنها را منهدم ساخت و اين حركت سپاه ،مایه‌ی مباهات ما ايرانيان است.

اخلاقي یادآور شد: در واکنش به اقتدار نظامی ایران و سیلی سپاه با موشک نقطه زن در جهت هدف قرار دادن مواضع داعش در سوریه شعری سروده كه به عنوان شاعر نقش خود در پشتيباني اين مردان غيور را ایفا کرده باشم.

 خبرنگار: خانم غلامی

ارسال نظرات