مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

در نظامی که سیره و مرام علوی در آن جاری است روا نیست به نیازهای ایتام توجه نشود

در نظامی که سیره و مرام علوی در آن جاری است روا نیست به نیازهای ایتام توجه نشود باید زمینه حضور خیران در این بخش بیشتر فراهم شود .
کد خبر: ۸۸۷۶۱۴۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه توجیهی درخصوص حامی یابی از طریق برنامه ماه عسل بر توجه به این ظرفیت ایجاد شده برای حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین تاکید کرد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم کمیته امداد در ماه رمضان امسال حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین از طریق برنامه ماه عسل است گفت : این اقدام در ایجاد ظرفیت های جدید برای خدمت رسانی اثربخش به جامعه هدف و توسعه طرح محسنین بسیار موثر است .

وی تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان کارگزاران محرومیت زدایی در کمیته امداد بهره گیری حداکثری ازاین ظرفیت به وجود آمده در حوزه حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد است.

صفری با بیان اینکه اکسیر کار و چکیده کار کمیته امداد رسیدگی به ایتام است ، افزود: رسیدگی به ایتام و دستگیری از آنهااز آموزه های دینی و از تاکیدات ائمه معصومان (ع) است و ما به عنوان یک امدادگر وظیفه داریم زمینه رسیدگی هرچه بیشتر به این گروه از جامعه هدف را فراهم کنیم .

وی اظهار کرد: زمینه سازی برای مشارکت بیشتر خیران در پذیرش کفالت ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهادموجب می شود ضمن جاری شدن فرهنگ علوی و اسلامی در حوزه رسیدگی به نیازمندان در جامعه منابع قابل توجهی برای خدمت رسانی به این گروه از جامعه هدف تامین شود .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد در خانواده هایی متولد شده اند که خودشان هیچ نقشی درنیازمندی و مشکلات ناشی از آن نداشتند ، ادامه داد : در نظامی که سیره و مرام علوی در آن جاری است روا نیست به نیازهای ایتام توجه نشود باید زمینه حضور خیران در این بخش بیشتر فراهم شود .

وی نوکری برای ایتام و رسیدگی به آنها را شان امداد گران عنوان کرد و گفت : شان ما در کمیته امداد نوکری کردن برای ایتام و نیازمندان است و این کار افتخار هر مسلمان پیروحضرت علی (ع) است .

صفری با اشاره به اینکه اگر در حوزه رسیدگی به ایتام و حامی یابی برای آنها ابا این نگاه ورود پیداکنیم کار ضمن مقدس بودن برکت نیز خواهد داشت ، افزود : فضای موجود در ماه رمضان بهترین فرصت برای توسعه این طرح ها در جامعه و افزایش مشارکت خیران در حوزه رسیدگی به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح اکرام از سال 78 شروع شده و سرانه دریافتی هریتیم تحت حمایت کمیته امداد استان از ابتدای اجرای طرح تا پایان شش ماهه اول سال گذشته 140 هزار تومان بود، اظهار کرد : با نگاه ارزشی به کار و همت مجموعه و همراهی حامیان سرنه دریافتی هریتیم در پایان سال به 221هزارو 800 تومان رسید .

وی تصریح کرد : هدف گذاری شده است میانگین سرانه دریافتی هریتیم تا پایان سال به سه میلیون ریال و هر فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد به یک میلیون و200هزار ریال برسد وزمینه ساز تحقق این مبلغ همراهی و همت همه مجموعه در این بخش است .

صفری با تاکید بر بهره گیری بیشتر از این فضای به وجود آمده در حوزه حامی یابی برای طرح اکرام و محسنین ، تصریح کرد : امدادگران در کمیته امداد معتقد و ملتزم به کار رسیدگی به ایتام و فرزندان محسنین و نیازمندان جامعه بوده و با این نگاه در کنار داشتن روحیه بسیجی و تفکر جهادی و ارزشی تحقق همه برنامه های پیش بینی شده ممکن خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آمار ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان ، افزود : سه هزار و 100 یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که 13 هزار و 500 حامی در قالب طرح اکرام ومحسنینن کفالت این تعداد یتیم و فرزند محسنین را برعهده دارند.

ارسال نظرات