خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بوکان:

شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل و تزکیه نفس است

امام جمعه موقت بوکان گفت: حضرت علی (ع) انسانی عادل و آگاه به امور اجتماعی و سیاسی زنان خویش بود بود و همین خصوصیات سبب خاص بودن ایشان است.
کد خبر: ۸۸۷۵۶۵۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه موقت بوکان در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: حضرت علی (ع) انسانی عادل و آگاه به امور اجتماعی و سیاسی زنان خویش بود بود و همین خصوصیات سبب خاص بودن ایشان است.

ماموستا خالد رسول زاده بیان کرد: حضرت علی(ع) یار مهربان پیامبر اکرم(ص) و یاور یتیمان و مستعضفان بود و برای تداوم اسلام از هیچ تلاشی دریغ نکرد و در زندگی فردی و خانوادگی خود با متانت و مهربانی برخورد میکرد و رفتار ویژه ای با حضرت فاطمه (س) داشت که رفتار و گفتار ایشان باید الگوی ما در زندگی فردی و اجتماعی باشد.

رسول زاده در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فضیلت شب های قدر افزود: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد و این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.

وی گفت: شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل و تزکیه نفس است و این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم.

امام جمعه موقت بوکان تصریح کرد: نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم.

ارسال نظرات