۳۰ درصد زباله‌های یاسوج قابل بازیافت

روزانه ۲۴۰ تن انواع زباله در شهریاسوج تولید می‌شود که ۳۰ درصد از آن قابل بازیافت است.
کد خبر: ۸۸۷۵۵۹۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت: ۳۰ درصد زباله‌های یاسوج قابل بازیافت 30درصد از زباله های تولید شده روزانه در شهر یاسوج خشک و قابل بازیافت است. جعفر خدیوی افزود:براساس برنامه ریزی صورت گرفته همه مناطق شهری یاسوج زیرپوشش طرح تفکیک زباله از مبدا قرار می‌گیرد.
خدیوی با بیان اینکه براساس آمار شهرداری یاسوج، روزانه 240 تن انواع زباله در شهریاسوج تولید می‌شود که 60 درصد از آن زباله تر و مابقی زباله خشک است ادامه داد:این آمار از تولید 2 برابری زباله در یاسوج نسبت به میانگین کشوری حکایت می کند.
وی با بیان اینکه این طرح در گام نخست از ناحیه یک شهری یاسوج آغاز شده و در گام بعدی ناحیه 2 را زیرپوشش قرار می‌دهدگفت: برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا از ظرفیت بخش خصوصی در یاسوج بهره گرفته می‌شود.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج افزود: 30نفر رابط آموزش دیده طرح تفکیک زباله از مبدا، آموزش خانه به خانه شهروندان را بر عهده دارند چرا که طرح تفکیک زباله از مبدا نیازمند همکاری نزدیک شهروندان است.
خدیوی با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به طرح تفکیک زباله با آموزش جامع و اصولی، تبلیغات محیطی، توزیع کتاب، برگزاری جشنواره، همایش‌ و کارگاه‌های آموزشی همراه خواهد بود افزود: کارخانه بازیافت زباله یاسوج در محل سایت دفن زباله این شهر در منطقه دوپشته دشتروم به مساحت 28 هکتار احداث خواهد شد.
کاهش هزینه‌های جمع‌آوری پسماند، حفظ محیط زیست، کمک به چرخه اقتصادی برای بازیافت پسماندهای قابل بازیافت و اشتغال‌زایی از دیگر اهداف اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا است.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 130 هزار نفر جمعیت دارد.
ارسال نظرات