آیت‌الله صدیقی: آخوند اشرافی درد فقرا را درک نمی کند

آنان که از آمریکا حساب می‌برند براساس کلام امام حسین(ع) از کنیز هم کنیزتر هستند

خبرگزاری بسیج: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آخوند اشرافی به درد جهنم می‌خورد، گفت: آخوند باید با رعیت امام زمان بجوشد و درد فقرا را لمس کند نه اینکه در ماشین و منازل آنچنانی قرار بگیرد و زندگی کند.
کد خبر: ۸۸۷۴۵۶۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

به گزارش روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در زیارت جامعه کبیره مطالب کاربردی و معرفتی فراوان ذکر شده است.

وی با بیان اینکه اسلام نه شرقی است و نه غربی، ابراز کرد: تفکر و اندیشه شیعیان براساس مکتب ائمه اطهار(ع) استوار است و در چار چوب کنش‌ها و واکنش‌ها تنها از آنان تبعیت می‌جویند.

آیت‌الله صدیقی درباره اینکه علم انسان باید در عمل جاری شود، بیان داشت: انسان با کسب معارف حقه و آموزه‌های دینی سبک زندگی خودش را براساس فرمایشات ائمه اطهار(ع) تنظیم می‌کند و پیش می‌برد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مجتهدان و عالمان همه علوم خود را از منبع جوشان دریای علم اهل بیت(ع) دریافت می‌کنند، اظهار داشت: کسانی که علوم را از ائمه معصومین(ع) دریافت می‌کنند هرگز متوقف نمی‌شوند بلکه راهی که آنان نشان داده‌اند را ادامه می‌دهند.

وی ائمه معصومین(ع) را بهترین راهبر، راهنما و راه معرفی کرد و گفت: حضرات معصومین(ع) مسیر الی الله هستند افزون بر آن که خودشان سبیل راه‌اند چراغ راه برای هدایت بشر نیز هستند. انسان با دریافت معارف حقه و عمل به آنان همچنان باید بنده باشد.

آیت‌الله صدیقی درباره اطاعت انسان از فرامین الهی، تصریح کرد: علمی که برای بشر تکبر بیاورد علم مبارکی نیست عالم باید متواضع و فروتن باشد.

امام جمعه موقت تهران عبد بودن را بالاترین درجه انسانیت بیان کرد و اظهار داشت: پیامبر(ص) عبدالله بودند. کسی که عبدالله باشد حبیب الله هم هست. انسان اگر بخواهد محبوب الهی شود ابتدا باید عبد باشد.

وی درباره اینکه خداوند در قرآن کریم مومنان را به انصارالله بودن تشویق می‌کند، گفت: براساس آیات الهی انصارالله هرگز در برابر کفر سر خم نمی‌کند امروز آنانی که از آمریکا حساب می‌برند و در مقابل او تعظیم می‌کنند براساس کلام امام حسین(ع) از کنیز هم کنیزتر هستند.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: سراشیبی سقوط از آن کسانی است که تحت لوای ولایت نیستند این افراد به جای آن که یار خدا باشند دشمنان خدا را یاری می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آخوند اشرافی به درد جهنم می‌خورد، گفت: آخوند باید با رعیت امام زمان(عج) بجوشد و درد فقیر را لمس کند و نباید در ماشین‌ها و منازل آنچنانی قرار بگیرد و زندگی کند.

 

 

 

ارسال نظرات