مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه کربلا:

شب قدر شب رسیدن به نور است / لیله القدر برای کسب فضیلت از راه دعا و استغاثه است

شب های قدر فرصتی است تا انسان بتواند خود را به خدانزدیکتر کند و از گوشه تاریک به در آید و به نور رسد.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۵۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
 به گزارش خبرگزاری بسیج  مازندران، حجه الاسلام والمسلمین محسن کاتبی با اشاره به اهمیت ویژه لیله القدر در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان گفت: گرچه شب های نوزدهم و بیست و یکم  ماه مبارک رمضان هم در منابع ما جزء شب های قدر است اما بیست و سوم ماه مبارک از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که حضرت فاطمه زهرا(س) برای احیاء این شب و کسب فضیلت و اجابت ادعیه در آن، فرزندان خردسال خود (حسنین "ع" و زینب کبری " س" ) را بیدار نگه می داشت تا از فضائل آن با اذکار، دعا و استغاثه به درگاه باری تعالی بهره مند گردند.
مسئول بسیج طلاب و روحانیون مازندران در گفتگو با بسیج شب قدر را،  شب تفکر  و اندیشه در کنه ذات پروردگار  دانست و عنوان کرد: در این شب باید به خود بیائیم تا با نگاه  به قصورات، در جهت جبران کوتاهی ها  عزم مان را جزم نمائیم.
 وی شب قدر را شب آشتی با خدا و شب استغفار برای جلب رحمت  الهی  دانست و اظهار داشت: لیله القدر در واقع فرصتی برای آشتی انسان با قرآن  کریم است که از عظمت این شب قرار دادن تقدیر یک سال آتی  مومنین  در آن است.
حجه الاسلام والمسلمین کاتبی عبادت در این شب را برتر از هزار ماه خواند و یادآور شد:  شب زنده داری، تلاوت، مناجات و عبادت در این شب بسیار توصیه شد و در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده که هرمومنی به روز جزاء ایمان داشته و شب قدر را احیاء بدارد  خداوند تمام گناهانش رامی بخشد.
مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون سپاه کربلا  با بیان  پاسخ حضرت رسول الله(ص) در خصوص  اینکه در شب قدر چه چیزی از خدا بخواهیم  بیان کرد: مسئلت عافیت  از خداوند  خواسته جامعی است زیرا استاد فاطمی نیا  در توضیح این روایت  اشاره دارد که بیماری، داشتن فرزند نا صالح، همسایه بد، بی آبرویی و هر چیزی بد و ضد ارزشها، ضد عافیت است، لذا طلب عافیت  طلب همه چیز است.
این مقام  روحانی در بسیج مازندرن افزود: از خداوند متعال می خواهیم تا آنچه برای خوبان و مقربان درگاهش تقدیر می کند، _  در این شبی که تمام ملائک به زمین می آیند تا به همراه مومنین شب زنده دار، "قدر" را احیاأ بدارند،  _ برای ما و مومنین  بهترین سرنوشت ها را رقم بزند،آمین یا رب العالمین.
ارسال نظرات
پر بیننده ها