استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

افزایش توقع جوانان تحصیل کرده از سطح شغل انتخابی

امین‌زاده گفت: جوانان پس از گذران دانشگاه تا حدودی سطح توقعشان از شغل انتخابی افزایش یافته و کمتر میل و رغبت به داشتن شغلی این چنینی دارند.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۰۲
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

اسماعیل امین‌زاده روان‌شناس و استاد دانشگاه ازاد کرج و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به بیکاران تحصیل کرده در کشورگفت: بیکاری را می توان به عنوان یکی از معضلاتی که آینده آیندگان را تهدید می کند نام برد،پدیده ای که روز به روز روند رو به رشد آن افزوده می شود.

وی افزود: افزایش بیکاران تحصیل کرده از چند جهت قابل بررسی است که از جمله آن می توان به پایین بودن سطح سواد دانشجویان فارغ التحصیل اشاره کرد چرا که با وجود تحصیلات دانشگاهی افراد در دانشگاه های سراسر کشور اما این افراد صرفا جهت کسب مدرک و نه کسب علم وقت خود را در دانشکده ها می گذرانند و دستگاه های اجرایی مربوطه نیز بدون اهمیت دادن به این مسئله آن ها را فارغ التحصیل می کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در همین راستا برخی از پسران و دختران برای اینکه در صف جستحوی شغل معطل نشوند ترجیح می دهند عطای درس و دانشگاه را به لقای آن بخشیده و بعد از اخذ مدرک دیپلم راهی بازار کار شوند، یاد اور شد: هرچند نا گفته نماند که بیشتر جوانان پس از گذران دانشگاه تا حدودی سطح توقعشان از شغل انتخابی افزایش یافته و کمتر میل و رغبت به داشتن شغلی این چنینی دارند
 
ارسال نظرات