مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

وظیفه اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای مهارت افزایی است

وظیفه اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای مهارت افزایی و کمک به فقرزدایی با استفاده از ظرفیت دستگاه های مکمل از جمله کمیته امداد است.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۸۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در حاشیه انعقاد قرارداد همکاری بین این نهاد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان از تحقق 100درصدی برنامه عملیاتی مهارت آموزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در سال گذشته خبر داد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف و خروج آنها از چرخه حمایتی این نهاد در یک بازه زمانی مشخص است ، گفت : یکی از مهم ترین خدمات کمیته امداد در حوزه توانمندسازی جامعه هدف ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه درآمدزایی برای خانواده های تحت حمایت این نهاد است .

وی با بیان اینکه پنج مولفه مهم در اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت استعداد سنجی ،ارائه آموزش های فنی و حرفه ای ، ایجاد اشتغال ،نظارت فنی و بازسازی است ، افزود : این اقدامات موجب می شود طرح های اشتغال ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت از پایداری بالایی برخوردارباشد.

صفری به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و خدمات مهارت آموزی این نهاد برای پایداری بیشتر طرح های اشتغال ایجاد شده اشاره کرد و ادامه داد: تعداد شش هزارو 365 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سال گذشته از خدمات آموزشی کمیته امداد در بخش های مختلف بهره مند شده اند .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی پیش بینی شده برای استان در سال گذشته در بخش آموزش در حوزه اشتغال تحقق 100درصدی داشته است ، تصریح کرد : آموزش های ارائه شده در سال گذشته در بخش های مهارت آموزی ، پایدارسازی و توسعه ، کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموزان بوده است .

وی با اشاره به افزایش 48 درصدی خدمات کمیته امداد در این بخش در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن ادادمه داد: ارائه آموزش های مرتبط برای ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت در سال جاری نیز یکی از برنامه های مهم کمیته امداد استان است .

صفری با بیان اینکه ایجا طرح های دانش بنیان و نوآورانه از جمله ایجاد پنل های خورشیدی ، کشت و پرورش گیاهان دارویی و گل سرخ جزو برنامه های اصلی کمیته امداد در حوزه اشتغال زایی برای جامعه هدف در سال جاری است ، گفت : همکاری دستگاه های مختلف فعال در حوزه مهارت آموزی در تحقق این موضوع بسیار مهم و راهگشا است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از انعقاد قرارداد همکاری فیمابین این نهاد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان به منظور ارتقای بهره وری نیروی کار و افزایش صلاحیت های فنی وحرفه ای و توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد خبرداد و تصریح کرد : مددجویان مستعد شناسایی شده در بخش های مختلف براساس این قرارداد از آموزش های فنی و حرفه ای مرتبط با نوع شغل در طول سال بهره مند خواهند شد.

صفری به هدف گذاری برای افزایش دوبرابری ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نسبت به سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد : با انعقاد این قرارداد همکاری زمینه تحقق برنامه هدف گذاری شده ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فراهم خواهد شد.

محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان نیز در حاشیه انعقاد قرارداد همکاری با کمیته امداد با اشاره به امکانات و توانمندی های این سازمان در حوزه مهارت آموزی ، گفت : وظیفه اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای مهارت افزایی و کمک به فقرزدایی با استفاده از ظرفیت دستگاه های مکمل از جمله کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه به دنبال ارائه آموزش در بخش های مختلف ایجاد اشتغال اتفاق می افتد ، ادامه داد: امیدواریم با انعقاد این قرارداد همکاری گام های موثری برای توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد در استان زنجان برداشته شود.

ارسال نظرات