رئیس سازمان جهادکشاورزی استان:

کشاورزی تاثیر بسیاری در اشتغال کشور ما دارد

کشاورزی مبحث مهمی در کشور ماست و تاثیر بسیاری در اشتغال دارد
کد خبر: ۸۸۷۳۷۷۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کشاورزی مبحث مهمی در کشور ماست، گفت: کشاورزی علاوه بر اشتغال‌زایی، در تولید ناخالص داخلی، تامین ارز و امنیت غذایی نقش به‌سزایی دارد؛ در واقع قسمت عمده‌ای از موفقیت‌های حوزه کشاورزی مرهون کشاورزان و تولیدکنندگان است و وظیفه دولت، فراهم کردن زمینه است.

حسین جعفری افزود: موفقیت در بخش کشاورزی با تلاش تولیدکنندگان صورت که در این راستا دولت فراهم کردن شرایط کشاورزی را برعهده دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال 95سطح تولید بذور 40 درصد افزایش یافت و مقرر است که مزارع تحت پوشش بذور گواهی شده افزایش یابد، اظهار داشت: با توجه به محدودیت آب و خاک، تامین نهاده‌های لازم از جمله کودهای شیمیایی نقش چشم‌گیری در میزان تولید دارد. این در حالی است که

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به توزیع بیش از 42 هزار تن انواع کودشیمیایی طی پارسال، تصریح کرد: استان زنجان از بیشترین سطح تحت پوشش مزارع آبی و دیم بذور گواهی شده برخوردار است و پارسال به عنوان دومین استان در توزیع کود مناسب و سایر نهاده‌ها انتخاب شدیم.

حسین جعفری با اشاره به صادرات، تصریح کرد: در بخش صادرات با انسجام‌بخشی به صادرکنندگان و پرداخت یارانه در سال گذشته 50 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان صادر شد که نسبت به سال 94 افزایشی 30 درصدی داشت.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های 94 و 95، ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان 234 هزار تن افزایش یافته است، یادآور شد: پارسال ظرفیت سیلوهای ذخیره غلات استان به 96 هزار تن افزایش یافت و امسال نیز دو سیلو در دو منطقه دورافتاده تکمیل خواهد شد که در فاز اول از ظرفیت ذخیره 50 هزار تن غلات برخوردار است.

ارسال نظرات