خبرهای داغ:
امام جمعه شهر قروه درجزین عنوان کرد

قرآن راهگشا و پناهگاهی برای انسان‌ها

امام جمعه شهر قروه درجزین با بیان اینکه قرآن تا قیامت راه‌گشای انسان‌ها است، گفت: قران برای انسان‌ها یک پناهگاه است و هر موقع به مشکلی برخوردیم باید به قرآن پناه ببریم.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۶۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
قرآن راهگشا و پناهگاهی برای انسان‌ها
به گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، حجت الاسلام محمدی سبزواری در محفل انس با قرآن کریم که در سپاه ناحیه رزن برگزار شد، اظهار داشت: قرآن یک معجزه الهی است که راه‌های اثبات آن عقلی و نقلی است اما راه ساده‌ای که هر انسانی بتواند به آن برسد رجوع به وجدان آدمی است.

وی افزود: کتابی را در نظر بگیرید که آن را دو بارخوانده‌اید اگر بخواهید بار دیگر آن را مطالعه کنید برای شما تکراری خواهد شد و میل چندانی برای مطالعه آن نخواهید داشت اما این یکی از معجزات قرآن است که اگر بارها آن را مطالعه کنید تکراری نمی شود و هر وجدان بیداری آن را درک خواهد کرد.

امام جمعه شهر قروه درجزین با اشاره به اینکه خداوند میفرماید «اگر قرآن را بر کوه نازل می‌کردم کوه متلاشی می‌شد» اما چرا بر دل‌های گوشتی بعضی افراد تاثیری ندارد؟ گفت: بی شک نوع تعاملات ما در جامعه، چشم و گوش گناه آلود و لقمه های شبه‌ناک و در یک کلمه به دلیل نفس آلوده به گناه افراد است که نمی گذارد تاثیر بگذارد.

وی ابراز داشت: بسیاری افراد هستند که قرآن می خوانند ولی قرآن آنها را لعنت می‌کند؛ چون آیات را می خوانند ولی به آن عمل نمی‌کنند و در محیط کار و در زمینه های کار اجتماعی بر خلاف قرآن عمل می‌کنند.

محمدی سبزواری با بیان اینکه قرآن برای انسان‌ها یک پناهگاه است و هر موقع به مشکلی برخوردیم باید به قرآن پناه ببریم، ادامه داد: در این باره امام علی (ع) می فرمایند «هر موقع فتنه های عالم بر دل شما نشست و دل شما را همچون شب تاریک کرد به قرآن پناه ببرید».

وی خاطرنشان کرد: قرآن دریای بی کرانی است که هر چه در آن تدبر شود تمامی ندارد و تا قیامت راه‌گشای انسان‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات