مرحله دوم آموزش‌های پیشگیری تب کریمه کنگو در کهگیلویه

مرحله دوم آموزش‌های همگانی پیشگیری و مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان کهگیلویه آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۶۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: بیماری تب کریمه آغاز موج دوم آموزش‌های عمومی پیشگیری تب کریمه کنگو در کهگیلویهکنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه، تماس با خون،ترشحات یا لاشه دام آلوده و همچنین از راه تماس با خون، ترشحات و نمونه های بافتی بیمار آلوده منتقل می شود.
کورش داوری افزود: این بیماری با علائمی همچون تب، سردرد، احساس سرما، خستگی، درد عضلانی، پرخونی صورت، پرخونی ملتحمه و چشم، استفراغ و درد های بالای معده و در مراحل خونریزی دهنده با خونریزی ناگهانی از لثه ها، بینی، معده، روده و رحم و زیر پوست ناحیه ساق پا و دستها آشکار می شود.
وی ادامه داد: از جمله گروه های در معرض خطر می توان به عشایر و روستائیان با شغل دامداری و همچنین پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی که به نوعی با بیماران مشکوک در تماس هستند اشاره کرد.
دکتر داوری گفت: در همین راستا آموزش های چهره به چهره و گروهی توسط پرسنل ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه، پرسنل مراکز تابعه به صورت همزمان برای عموم مردم و همچنین پرسنل درمانی شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی این شهرستان در روزهای اخیر انجام شد.
ارسال نظرات