مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

واریز وجوهات جمع آوری شده زکات فطره به حساب نیازمندان در همان روز

براساس فتاوای موجود در بخش هزینه کرد زکات فطره وجوهات جمع آوری شده از این محل در همان روز عید فطر به حساب نیازمندان واریز خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۷۲۹۶۲
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در اولین جلسه شورای زکات استان با ارائه آماری از اقدامات انجام شده دبیرخانه این شورا در خصوص جمع آوری زکات فطره از آمادگی این نهاد برای جمع آوری و هزینه کرد صحیح وجوهات فطریه در روز عید فطر امسال خبر داد.

هدایت صفری در این جلسه با اشاره به اینکه براساس قانون زکات تنها دبیرخانه شورای زکات مأذون به دریافت زکات فطره است ، گفت: دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد تنها متولی جمع آوری زکات فطره در کشور است .

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای زکات در استانها و شهرستانها با نظر ائمه جمعه فعالیت می کنند ، افزود : شورای زکات به منظور ساماندهی، جمع آوری و هزینه کرد هدفمند و اثربخش زکوات در حوزه محرومیت زدایی تشکیل شده است .

صفری به زکات فطره به عنوان یکی از واجبات دین اشاره کرد و ادامه داد : زکات فطره یکی از منابع مشخص شده در اقتصاد اسلامی برای کمک به فقرا و نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان میزان زکات فطره بالقوه استان را بیش از 63 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : هدف گذاری شده است حداقل 40درصد از مجموع زکات فطره موجود در استان از طریق دبیرخانه شورای زکات جذب و در حوزه محرومیت زدایی هزینه شود .

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریز انجام شده پیش بینی می شود مبلغ 25 میلیارد ریال زکات فطریه در استان در روز عید فطر جمع آوری شود ، افزود : براساس هماهنگی های انجام شده ازمحل زکات فطره جمع آوری شده در مصلی ها و پایگاههای معابر 60 درصد بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و 40 درصد آن بین مددجویان تحت حمایت بهزیستی توزیع خواهد شد.

صفری همچنین در خصوص نحوه جمع آوری و هزینه کرد زکات فطره در روز عید فطر ادامه داد : جمع آوری و هزینه کرد زکات فطره در عید فطر امسال با محوریت مساجد و با مسئولیت هیئت امناو معتمدین در سطح استان انجام خواهد شد .

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین به هماهنگی های انجام شده با بانک های عامل برای واریز وجوهات زکات فطره جمع آوری شده به حساب مددجویان تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد در همان روز عید فطر اشاره کرد و افزود: براساس فتاوای موجود در بخش هزینه کرد زکات فطره وجوهات جمع آوری شده از این محل در همان روز عید فطر به حساب نیازمندان واریز خواهدشد.

ارسال نظرات