اجرای هدفمندی یارانه سهمیه آرد در مازندران نا موفق بود

رئیس اتحادیه نانوایان آمل با اشاره به اینکه مازندران در اجرای هدفمندسازی یارانه سهمیه آرد موفق عمل نکرد، گفت: در این شهرستان متاسفانه پروانه‌های بسیاری صادر شده که از ظرفیت حد نصاب شهرستانی خارج شده است.
کد خبر: ۸۸۷۲۶۲۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدجعفر رسولی در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان آمل با بیان اینکه با توجه به اهمیت توزیع آرد باید سهمیه برای واحدهای نانوایی بلامانع باشد اظهار داشت: باید جلوی صدور نانوایی‌های جدید و مازاد گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور برای هر نفر ایرانی 7 کیلو آرد سهمیه بوده که با وجود تعداد جمعیت آمل این سهمیه حق شهروندان است تا به اندازه کافی از سهمیه آرد بهره‌مند شوند، تصریح کرد: جمعیت این شهرستان حدود 401 هزار نفر بوده که با وجود 460 واحد نانوایی، سهمیه آرد به اندازه کافی توزیع می‌شود.

رسولی ادامه داد: از این تعداد نانوایی، 230 واحد شهری و 230 واحد روستایی فعالیت پخت نان دارند.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه باید پروانه نانوایی به لحاظ پراکندگی جمعیت صدور مجوز نانوایی داده شود نه اینکه در هر گذری نانوایی وجود داشته باشد، گفت: اتحادیه خبازی و اتاق اصناف بر این امور نظارت داشته و ساماندهی را لحاظ کند و با توجه به اینکه برخی مناطق این شهرستان نانوایی وجود ندارد باید صدور پروانه کسب هرچه سریعتر دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در زمینه کیفیت آرد با توجه به قرار گرفتن ماه مبارک رمضان، نظارت و دقت امور بازرگانی و غله باشد و نسبت به کم فروشی و وزن چانه نان از سوی بازرسان مورد توجه بوده تا در صورت تخلف برخورد جدی صورت گیرد.

رئیس اتحادیه نانوایان آمل نیز با اشاره به اینکه مازندران در اجرای هدفمندسازی یارانه سهمیه آرد موفق عمل نکرد، گفت: در این شهرستان متاسفانه پروانه‌های بسیاری صادر شده که از ظرفیت حد نصاب شهرستانی خارج شده است.

محمدرضا الیاسی گفت: با وجود تعداد ظرفیت این شهرستان برای وجد 300 واحد نانوایی، حدود 460 واحد با پروانه کسب در حال پخت نان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در آمل حدود 90 واحد آزادپز هستند که از سهمیه آرد خارج شده و بطور آزاد به خرید آرد می‌پردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها