کاشت برنج در 17 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از 17 هزار و 500 هکتار اراضی زیر کشت برنج در این شهرستان خبر داد و گفت: نخستین خوشه برنج در روسنتای شومیا بخش مرکزی امروز ظهور پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۸۷۰۴۵۹
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احمد صادقی اظهار کرد: 17 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان زیر کشت برنج بوده که قالب آن را برنج نوع طارم است .

وی افزود: ما در سال گذشته و امسال بیشترین اراضی کشاورزی را در سطح شهرستان تجهیز و نوسازی کرده‌ایم.

صادقی با اشاره به اینکه نخستین  اراضی کشاورزی در روستای شومیا از بخش مرکزی شهرستان در تاریخ 26 فروردین ماه زیر کشت رفته،عنوان کرد: تمام سطح اراضی در این روستا حدود 550 هکتار تجهیز و نوسازی در آن صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این نوسازی سبب پیشرفت و کشت بهتر در این روستا شده که امروز ظهور نخستین خوشه برنج در این روستا را شاهد بودیم و تمامی این اراضی به صورت سنتی زیر کشت قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه بیمه یکی از سیاست‌های حمایتی دولت و اهداف سازمانی است، یادآور شد: پس از حذف صندوق کمک بلاعوض به عنوان تنها منبع پرداخت غرامت به خسارت دیدگان احتمالی در بحث کشاورزی بیمه است.

صادقی در پایان گفت: با توجه به بالا بودن ریسک در فعالیت‌های بخش کشاورزی انجام پوشش بیمه‌ای یکی از راهکارهای کاهش ریسک است که این مسیر برای کاهش ریسک با پیگیری جدی همکاران در مراکز جهاد کشاورزی تاکنون 13 درصد از سطح زیر کشت برنج زیر پوشش قرارگرفته و تا پایان خرداد این سطح افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها