نقش موثر کشاورزان در تحقق اقتصاد مقاومتی برای ارتقای بهره وری کشور

بهره برداران صنعت کشاورزی در سایه تلاش مضاعف نقش بسزایی درتحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای بهره وری و درآمدزایی دارند.
کد خبر: ۸۸۶۹۶۷۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،

بهرام لیالی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی بیان داشت: 

بهره برداران صنعت کشاورزی در سایه تلاش مضاعف

نقش بسزایی درتحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای بهره وری و درآمدزایی  دارند. 

وی افزود: کشاورزان در تامین امنیت اقتصاد ملی و ، تولید و ایجاد اشتغال وتامین امنیت غذای نقش محوری دارند.
لیالی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه روستا، بخش کشاورزی و استفاده بهینه از همه پتانسیل ها و توانمندی های موجود در این حوزه میباشد.

وی ادامه داد: با استفاده بهینه از منابع وپتانسیل موجود ، افزایش بهره وری و اشتغال و مهاجرت معکوس به روستاها صورت میگردی.

لیالی بیان داشت : یکی از اهداف وبرنامه های مهم سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در سال 96در جهت توسعه صنعت کشاورزی و کاهش هزینه تولید و افزایش محصول در روستاها آموزش تخصصی و عملی و علمی و مهارت افزایی با اعزام مهندسین به روستاها میباشد.

وی افزود : استفاده از علم و فناوری روز و روی آوری به کشت های گلخانه ای و توسعه کشت گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی با حداقل امکانات بیشترین تولید و سود آوری نصیب بهره بردار شود.


لیالی اظهارکرد: بهره وری بخش کشاورزی ابزاری برای رسیدن به خود اتکایی و خودکفایی همه جانبه در تولید محصولات کشاورزی محسوب می شود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی بیان داشت : مسئولان اجرایی نسبت به حمایت و برنامه ریزی دقیق و علمی و عملی جهت ارائه راهکارهای مناسب و قابل اجرا برای توسعه صنعت کشاورزی و حذف دلالان و کیفیت محصولات و کاهش هزینه تولید اقدام نمایند.

وی ادامه داد: طبق فرمایش رهبرانقلاب اگر مدیریت جهادی و انقلابی باشد تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و اشتغال و توسعه کشاورزی و روستا با اتکا به امکانات و پتانسیل موجود در داخل صورت میگیرد.

لیالی گفت: یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی هزینه های بالای تولید محصولات زراعی ،دامی و باغی است و قیمت تمام شده جبران این هزینه ها را نمی کند لذا با ارائه آموزش های مناسب به متولیان تولید در بخش کشاورزی به ارتقای سلامت جامعه، ضریب سلامت و حفظ محیط زیست افزایش می یابد.

وی ادامه داد: باید با ایجاد تحول در این بخش جایگاه کشاورز به جایگاه برابر با دیگر اقشار جامعه ارتقا یابد و بهره بردار بخش کشاورزی شان و منزلت پیدا کند و به این امر واقف باشد که نقش تعیین کننده در بخش های اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی دارد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها