مسئول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان:

مهلت ارسال اظهارنامه های الکترونیکی صاحبان مشاغل قابل تمدید نیست

مهلت ارسال اظهارنامه های الکترونیکی صاحبان مشاغل پایان خرداد ماه می باشد، بر اساس قانون این مهلت قابل تمدید نیست.
کد خبر: ۸۸۶۹۵۴۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم که از ابتدای سال ۹۵ درحال اجراست گفت: از سال گذشته صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه و اشخاص حقوقی و اجاره املاک تا پایان تیر ماه برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود فرصت دارند.

دینی با تاکید بر این که سقف استفاده از معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی در سال ۱۳۹5، مبلغ 156میلیون ریال است، افزود: اصناف و صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری ، در صورت تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر از این معافیت و تسهیلات قانونی دیگر بهره مند می شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: نسخه اینترنتی اظهارنامه‌ های حقیقی، حقوقی و املاک در پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir در دسترس اصناف و صاحبان مشاغل قرار دارد.

مسئول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر در حدود 45 هزار پرونده فعال در حوزه های مالیاتی در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: باید صاحبان مشاغل در خرداد ماه اظهارنامه های خود را ارائه نمایند.

دینی اظهار داشت: مودیان با توجه به حجم بالای مراجعات، در روزهای ابتدایی ماه نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام و این امر را به روزهای پایانی موکول ننمایند.

مسئول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: امسال نیز همچون سال گذشته ضرورتی به تسلیم اظهارنامه به صورت کاغذی به ادارات امور مالیاتی نیست و کد رهگیری دریافتی از سامانه در تاریخ ارسال، به عنوان رسید تسلیم اظهارنامه مالیاتی تلقی می شود و همچنین مودیان می توانند مالیات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کرده و بابت تسلیم اظهارنامه و همچنین پرداخت مالیات نیازی به مراجعه به ادارات مالیاتی نمی باشد.

دینی در ادامه با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان دولت و کافی نت های دارای مجوز، دفاتر پست و مشاورین مالیاتی دارای مجوز سازمان امور مالیاتی، مراکز معتبر ارائه خدمات مربوط به تکمیل اظهار نامه می باشند، اظهار داشت: هر شخص می تواند از رایانه شخصی خود نیز حد اکثر تا10عدد اقدام به تکمیل اظهار نامه نماید.

مسئول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به تغییرات جزئی در تکمیل و ارائه اظهار نامه که از امسال اعمال شده گفت: مودیان درصور ت برخورد با مشکل در ارائه الکترونیکی اظهارنامه ها سوالات وابهامات خود را با شماره تلفن مرکز ارتباط مردمی اداره کل به شماره 1526 بدون پیش شماره درمیان بگذارند.

ارسال نظرات