فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم؛

روحانیت باید به‌عنوان محور در مساجد حضور داشته باشند/وصیت نامه امام، عامل وحدت بخش و انسجام دهنده نیروهای انقلاب

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم در همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاههابا اشاره به جایگاه روحانیت در مساجد گفت: روحانیت باید به‌عنوان محور در مساجد حضورداشته باشند و فرماندهان پایگاه ها و هیئت امنای مساجد به‌عنوان یار و یاور در این زمینه با روحانی مساجد همکاری نمایند.
کد خبر: ۸۸۶۸۷۴۸
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، به همت حوزه مقاومت بسیج امام علی علیه السلام همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج شهرستان خاتم با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم در باغ تفریحی آریا برگزار شد.

سرهنگ آزادی نژاد ضمن تسلیت به مناسبت رحلت جانسور امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد ، برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات با فرماندهان پایگاه ها را یک فرصت مناسب دانست و اظهار امیدواری کرد: این همایش جهت همبستگی و تعامل بین بسیجیان، روحانیون معزز و سپاه تشکیل شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم ضمن اشاره به جایگاه روحانیت در مساجد گفت: روحانیت باید به‌عنوان محور در مساجد حضورداشته باشند و فرماندهان پایگاه ها و هیئت امنای مساجد به‌عنوان یار و یاور در این زمینه با روحانی مساجد همکاری نمایند.

آزادی نژاد همچنین پیرامون تشکیل بسیج گفت: بسیج از مساجد بنا گشته است و زمانی حرکت بسیج مثمر ثمر است که در مسیر اصلی و ابتدایی خود که همان حضور در مساجد و حرکت در راه خدا می باشد حرکت کند.

وی ادامه داد: برای همین موضوع است که باید بین مسجد و پایگاه های بسیج ارتباط بسیار نزدیکی وجود داشته باشد تا به این وسیله بتوانیم دستورات رهبر معظم انقلاب را جامه عمل پوشانده تا در جنگ نرم مد نظر ایشان به پیروزی برسیم.

سرهنگ آزادی نژاد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در شهریور ماه 95 گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهر ها در پیش است و راه حل آن نیز روشنگری و تبیین است که حضرت آقا عنوان جهاد کبیر را بکار بردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم همچنین ضمن تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) از روحانیون و فرماندهان پایگاه ها خواست تا در مساجد و پایگاه ها وصیت نامه امام را برای مردم و بسیجیان تبیین نمایند.

آزادی نژاداظهار داشت:وصیت نامه امام به دلیل خصلت و ویژگی های خاصی كه دارد می تواند نقطه اتصال همه نسل های بعد از انقلاب باشد و همچون عاملی برای بسیج همه نسل ها در راستای انقلاب اصیل و مورد نظر امام(ره) عمل نماید.وصیت نامه امام به عبارت دیگر می تواند عامل وحدت بخش و انسجام دهنده نیروهای انقلاب باشد. چرا كه تفرقه و چنددستگی در نظر وعمل آفت بزرگ انقلاب ها و بخصوص انقلاب ماست.

وی اظهار داشت: اگر ما امروز در نظام جمهوری اسلامی معتقد به جهانی بودن اندیشه های حضرت امام(ره) هستیم در وهله اول خود باید به آن معتقد و پایبند باشیم و با یك ندای واحد اندیشه های امام را به جهان معرفی نماییم.

سرهنگ آزادی نژاد همچنین با بیان اینکه ولایت فقیه در كنار وصیت نامه امام(ره) یادگاردیگر امام است گفت: پیروی و پشتیبانی از ولایت فقیه به فرموده خود امام(ره) عامل مصونیت انقلاب و كشور است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم اضافه کرد: امروز همه كسانی كه پیرو خط رهبری براساس ولایت فقیه هستند همان خط امامی های راستین اند كه تداوم خط امام و اطاعت از امام را در اطاعت از ولی فقیه زمان خود می دانند. امروز راه و خط امام در راه و خط مقام معظم رهبری تجلی یافته و هر راهی غیر از این راه قطعا بیراهه است.

حجت الاسلام جعفری امام جمعه هرات نیز در ادامه این برنامه خطاب به روحانیون حاضر در همایش گفت: ما روحانیون از زمانی که عمامه بر سر گذاشتیم با خود عهد کرده ایم که سرباز امام زمان(عج) باشیم.

وی ادامه داد: این سربازی در مساجد می باشد و باید تمام قدرت خود را برای جذب جوانان به مسجد داشته باشیم و پرچم را به دست بگیریم، و این را نیز در نظر داشته باشیم که پیر و جوان با هم در مسجد حضور دارند و ما باید مدیریت کنیم تا جوانان از مساجد دور نشوند زیرا بیرون از مساجد برای آنها دام های بسیار زیادی پهن شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امام خامنه ای(مدظله العالی) مطالباتی را از بسیجیان دارد که مهمترین آنها شامل: شجره طیبه صالحین، گفتمان ولایت، اجرای امر به معروف و نهی از منکر و اجرای درس سبک زندگی اسلامی است که همگی برای رسیدن به این موارد باید کوشش کنیم.


ارسال نظرات