آیه الله معلمی:

خواص در خصوص سند 2030 سکوت کردند/ وقتی عنوان می شود اجرای سند را متوقف کردیم بیانگر قرار داشتن در مسیبر اجرایی آن است

در میان عامه مردم مقام معظم رهبری اولین نفری بودند که این قضیه (سند2030) را مطرح کردند، البته خواص می‌دانستند اما ملاحظه کرده و ابراز نمی‌کردند.
کد خبر: ۸۸۶۸۵۳۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیجچ مازندران، آیت‌الله علی معلمی  با بیان اینکه باید از ماه مبارک رمضان برای یک سال آینده توشه برداریم، اظهار کرد: خدا را شاکریم توفیق درک این ماه را برای ما فراهم کرد ولی معلوم نیست تا سال آینده چه اتفاقی برای ما در پیش خواهد بود و باید از این فرصت موجود بهره کافی را ببریم و ذخیره‌ای برای خود فراهم کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن 13 خرداد، سالروز سخنرانی تاریخی امام در مدرسه فیضیه قم که منجر به دستگیری ایشان شد، افزود: سخنرانی آن روز بذر انقلاب را افشاند و خون شهدای 15 خرداد آن بذر را آبیاری کرد تا در 22 بهمن 57 ثمره پیروزی انقلاب عظیم اسلامی به دست آمد.

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: امام(ره) خواهان عزت، استقلال و درآمدن از وابستگی بود و اگر امروز زنده بود همانی را می‌گفت که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند.

این مسؤول با ابراز تاسف از مسائل پیش آمده درباره سند 2030 اظهار کرد: رئیس جمهور گفت دولت این سند را امضا نکرد و در جای دیگر گفتند عده‌ای برای کسب نامشروع قدرت دروغ‌های زیادی درباره سند 2030 مطرح کردند.

معلمی ادامه داد: چه کسی برای کسب قدرت نامشروع این کار را کرد؟ این حرف جای شرم دارد.

وی تصریح کرد: در میان عامه مردم مقام معظم رهبری اولین نفری بودند که این قضیه را مطرح کردند، البته خواص می‌دانستند اما ملاحظه کرده و ابراز نمی‌کردند.

امام جمعه قائم‌شهر خاطرنشان کرد: آیا واقعا آن‌گونه که دولت ادعا می‌کند این سند بی‌اشکال است یا نه اشکالاتی دارد.

این مسؤول با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش که گفته بود اجرای سند را متوقف کردیم، اظهار کرد: از این حرف معلوم است که در مسیر اجرا قرار داشت که اجرایش را متوقف کردید اما اگر می‌گویید امضا نکردید پس بیایید و رسماً اعلام کنید که این سند را قبول نداریم.

معلمی خاطرنشان کرد: اخیراً در جلسه شورای انقلاب فرهنگی گفته‌اند باید سعی کنیم دغدغه‌های مقام معظم رهبری را رفع کنیم که این یک تعبیر توهین‌آمیز است.

وی افزود: یکی از بندهای سند 2030 آن است که دین آزاد باشد و آن‌وقت می‌گویند ما به مسلمانی آن را تعبیر می‌کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد : اما کسی که گفته است دین آزاد باشد همین امروز دارد تفسیر می‌کند که بهائیت، وهابیت، و بودایی و هرچه مرام و مسلک انحرافی و خرافی در دنیا وجود دارد، را به دین تلقی می‌کند.

این مسؤول با بیان اینکه این مسائل شبیه برجام است، اظهار کرد: ایرانی‌ها یک تعبیر و آمریکایی‌ها تعبیر دیگری از برجام ارائه می‌دهند.

معلمی ادامه داد: مگر نمی‌گفتند با اجرایی شدن برجام همه تحریم‌ها یک‌جا برداشته می‌شود اما الان سنای امریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب کرده است که اسمش را تحریم غیر هسته‌ای می‌گذارند همان‌طور که رهبر معظم انقلاب پیش از این هشدار داده بودند که اینها هسته‌ای را بهانه می‌کنند و اگر این قضیه تمام شود بحث سلاح‌های دفاعی، موشکی، حقوق بشر و فلسطین را پیش می‌کشند.

وی با بیان اینکه درباره سند 2030 گفته بودند به فرهنگیان توهین می‌کنید، اظهار کرد: کسی به فرهنگیان توهین نمی‌کند این سند هنوز اجرایی نشده بود و به معلمان ابلاغ نشده بود اما برای مغلطه، جنجال و سوق دادن افکار عمومی به سمت و سویی دیگر می‌گفتند به ما توهین کنید اما چرا به معلمان توهین می‌کنید.

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: این سند اجرایی نشده بود اما به آموزش و پرورش ابلاغ شده بود و در حالی که رئیس جمهور از امضا نشده سند 2030 توسط دولت خبر داد وزیر آموزش و پرورش گفت دولت مصوبه خود در این زمینه را متوقف کرده است و اینها با هم تناقض دارد.

این مسؤول افزود: ما نه در آموزش و نه در پرورش کم نداشتیم که بخواهیم از آنها الگو بگیریم و غربی‌ها هدف دیگری دارند و آن اینکه روح سند 2030 فرهنگ غربی و آمریکایی را در دنیا رواج دهد که در ایران اجرایی نشد.

معلمی خاطرنشان کرد: اینکه جنجال بپا کنند که دیگران دروغ می‌گویند، اگر حرف شما درست است سند را منتشر کنید تا مردم بخوانند و قضاوت کنند که اگر اجرا می‌شد سند ذلت و کاپیتولاسیون دیگری بود یا نبود و یا اینکه رهبری بی‌جهت ابراز نگرانی می‌کرد یا حق داشتند.

وی با بیان اینکه نشنیدن حرف رهبری به ضرر همه است، اظهار کرد: اطاعت از ولایت مایه عزت برای همگان است.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به دستگیری یک جاسوس از دفتر مشاور رئیس جمهور اظهار کرد: امام(ره) از نفوذ دشمن وحشت داشت و آیا دستگیری عامل بیگانه از دفتر مشاور رئیس جمهور خطرناک و نشانه نفوذ نیست؟

این مسؤول با اشاره به سخنرانی رئیس جمهوری پس از پیروزی در انتخابات، اظهار کرد: رئیس جمهور تعبیر بسیار زشتی در یکی از بیانات خود داشتند که این پیروزی صلح و آشتی بر تنش و خشونت بود.

معلمی افزود: معنای اتحاد این نیست که هر چه ما بگوییم دیگران چشم بگویند، حداکثر وحدت تبعیت از مقام امامت و ولایت است و بقیه مسؤولان باید خود را با آن تطبیق دهند.

وی با اشاره به سال‌روز وفات امام خمینی(ره)، گفت: الان از هر زمانی به خواندن وصیت‌نامه امام سزاوارتر است و تقدیر الهی بود که ارتحال امام راحل به 15 خرداد سرآغاز نهضت انقلاب پیوند بخورد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها