فرمانده سپاه ناحیه محمد شهر؛

قیام 15 خرداد شاخصی برای نسل های آینده/کوچکترین وظیفه ما در قبال شهدا زنده نگه داشتن یاد آنهاست

سرهنگ قدرت الله رازینی گفت: کوچکترین وظیفه ما زنده نگه داشتن رشادت ها و تجدید پیمان دوباره با آنها است، اگر به یاد شهدا باشیم انقلاب ما مستحکم تر خواهد شد و پر ثمر تر به راه خود ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۸۶۸۰۸۷
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

سرهنگ قدرت الله رازینی فرمانده سپاه ناحیه محمد شهر کرج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مورد قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: نهضت امام خمینی (ره) که از سال 42 آغاز شده است و در راستای بیدار کردن مردم علیه ظلم و استبداد نظام ستم شاهی بود .

قیام 15 خرداد شاخصی برای نسل های آینده/کوچکترین وظیفه ما در قبال شهدا زنده نگه داشتن یاد آنهاست

وی افزود : در زمان های مختلف حوادثی اتفاق افتاد که در تاریخ ماندگار شده است و میتوان به عنوان یک الگو، عبرت و شاخص برای نسل های آینده استفاده کرد.

سرهنگ رازینی گفت: یکی از این حوادث که در 15 خرداد سال 42 اتفاق افتاد، مردم از ظلم و ستم مزدوران آگاهی پیدا کرده بودند، علیه حکومت استبداد و شاهنشاهی قیام کردند و پیام آنها این بود که دیگر ظلم را تحمل نمکنیم و خواهان یک حکومت اسلامی هستیم، ، دولت و حکومت ان زمان با حمله به مردم آنها ار قتل عام کرد.

وی بیان داشت: یکی از این قیام ها در 15 خردادسال 42 در ورامین صورت گرفت و مردم با حرکت انقلابی و ایستادگی در مقابل عوامل حکومت از امام و نهضتی که امام خمینی(ره) آن را پی ریزی کرده بود حمایت کردند.

فرمانده سپاه ناحیه محمد شهر تصریح کرد: این رخداد ها در مجموع باعث شد در سال 57 انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، و این حوادث همگی عواملی بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی موثر بودند.

وی با بیان اینکه وظیفه همگانی زنده نگه داشتن ایامی است که افتخار ملت ایران است خاطر نشان کرد: در این مقطع شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب شدند و کوچکترین وظیفه ما زنده نگه داشتن رشادت ها و تجدید پیمان دوباره با آنها است، اگر به یاد شهدا باشیم انقلاب ما مستحکم تر خواهد شد و پر ثمر تر به راه خود ادامه خواهد داد.

خبرنگار بسیجی: امیر حسین پرچمی 
ارسال نظرات
پر بیننده ها