معاون سیاسی حوزه بسیج دانشگاه شهید باهنر کرمان:

دولت به دنبال اجرای اسناد بالا دستی آموزشی باشد نه تعهدات خارجی تایید نشده

معاون سیاسی حوزه بسیج دانشگاه شهید باهنر گفت:این مساله مطرح است که اسناد آموزشی بالادستی نظام، اسنادی مترقی‌ای هستند که کشور را بی‌نیاز از اسناد ابلاغی از سایر جوامع بیگانه می‌کند. دولت نیز موظف است این اسناد بالادستی را اجرا کند نه به دنبال تصویب و اجرای تعهدات خارجی‌ای که از گذرگاه مجلس، شورای نگهبان و شورای عالی انقلاب فرهنگی رد نشده‌اند، برود.
کد خبر: ۸۸۶۷۶۵۳
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از کرمان‌ در خصوص مصاحبه سند ۲۰۳۰ با سید محمد امیر گنجعلیخانی، معاون سیاسی حوزه بسیج دانشگاه باهنرصورت گرفت،شرح این مصاحبه شرح زیر می باشد:

خبرنگار بسیج دانشجویی: به نظر شما چرا با وجود اسناد بالا دستی مثل نقشه جامع علمی کشور و سند بنیادین، دولت باید سندی چون ۲۰۳۰ را اجرا کند؟

گنجعلیخانی: ابتدای امر این انتقاد به دولت وارد است که چرا این سند را بدون اطلاع به شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و اجرا می‌کند و سپس این مساله مطرح است که اسناد آموزشی بالادستی نظام، اسنادی مترقی‌ای هستند که کشور را بی‌نیاز از اسناد ابلاغی از سایر جوامع بیگانه می‌کند. دولت نیز موظف است این اسناد بالادستی را اجرا کند نه به دنبال تصویب و اجرای تعهدات خارجی‌ای که از گذرگاه مجلس، شورای نگهبان و شورای عالی انقلاب فرهنگی رد نشده‌اند، برود.

خبرنگار بسیج دانشجویی: سخت‌ترین بندهای ۲۰۳۰ کدامند؟

گنجعلیخانی: بندهایی که در آن‌ها سکولار بودن و ترویج بی‌دینی، آموزش معلمان به شیوه‌ی غربی، اختلاط جنسی، حذف آیات جهاد و ممنوعیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... دیده می‌شود! این‌ها تنها چند مورد از مواردی است که این بندهای این سند با فرهنگ اسلامی ایرانی مخالفت و تضاد دارند.

خبرنگار بسیج دانشجویی: چرا دولت بدون اطلاع مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به امضای سند کرد؟

گنجعلیخانی: هرچند که تا به امروز هیچ خبر رسمی‌ای مبنی بر امضای وزیر وقت آموزش و پرورش بر این سند منتشر نشده است اما این تعهد در حالی صورت می‌گیرد که دو نهاد نظارتی مهم در این موضوع یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و نهادهای فراقوه‌ای نظیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی امنیت ملی از پذیرفتن این سند بی‌اطلاع بوده‌اند! البته این سند بعدها در تاریخ ۲۵ شهریور ۹۵ در جلسه هیات دولت تصویب و برای اجرای آن کارگروه تشکیل می‌شود! دولتی که برای اجرای اسناد بالادستی دیگر کارگروهی تشکیل نداده بود اما برای اجرایی شدن این سند دست به تسریع امور می‌زد. اقدامی که اگر از روی ناآگاهی باشد، غفلت و اگر از روی آگاهی باشد، خیانت است!

انتهای پیام/
ارسال نظرات