توزیع 85 تن گوشت سهمیه ویژه ماه رمضان در مازندران

سهمیه ابلاغی گوشت قرمز در طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در سال‌جاری به استان 85 تن بوده که از طریق شرکت پشتیبانی امور دام تامین و با معرفی عاملان خرید شهرستان‌ها در حال توزیع است.
کد خبر: ۸۸۶۷۳۳۳
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین نگهدار در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه سهمیه ابلاغی کالاهای اساسی برای جلوگیری از افزایش کاذب قیمت و حفظ آرامش بازار در ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت براساس توزیع جغرافیایی جمیعت و مهمان‌پذیر بودن شهرها توزیع و به همراه قیمت کالاها به تفکیک عمده و مصرف کننده به شهرستان‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: سهمیه ابلاغی گوشت قرمز در طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در سال‌جاری به استان 85 تن بوده که از طریق شرکت پشتیبانی امور دام تامین و با معرفی عاملان خرید شهرستان‌ها در حال توزیع است.

وی افزود: قیمت گوشت قرمز در درب سردخانه‌ها به تفکیک شامل سردست 22 هزار تومان و ران 23 هزار تومان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام شد و قیمت به صورت خرده‌فروشی درب مغازه به ترتیب 23 و 24 هزار تومان است.

مدیر تنظیم بازار و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: سهمیه ابلاغی گوشت مرغ به استان 840 تن بوده که قیمت گوشت مرغ نیز در درب سردخانه 5 هزار و 300 تومان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام اعلام شد که با توجه به مصوبه کمیسیون تنظیم بازار استان قیمت 5 هزار و 700 تومان برای مصرف کننده تعیین شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: سهمیه تخصیص برنج خارجی استان برای تنظیم بازار و توزیع بین اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه یک‌هزار و 260 تن بوده که با قیمت 2 هزار و 700 تومان با نظارت کمیته تنظیم بازار شهرستان تا پایان ماه مبارک رمضان در سطح استان توسط عاملان خریداری و در سطح شهرستان‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس سهمیه ابلاغی جهت مصارف خانگی 2 هزار و 45 تن و مصارف صنف و صنعت یک‌هزار و 227 تن شکر در قالب طرح ضیافت با قیمت مصرف کننده 28 هزار و 550 ریال به  مازندران اختصاص یافته و هماهنگی لازم  برای تسریع و تسهیل در جذب و توزیع سهمیه شکر با سازمان صنعت، معدن و تجارت،  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور انجام شد.

مدیر تنظیم بازار و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مصرف خرما و حبوبات در ماه مبارک رمضان ضمن هماهنگی با استان‌های تولیدکننده این نوع کالاها برای خرید عمده با قیمت متعادل و مستقیم از تولیدکننده اقداماتی از سوی تعاون روستایی استان انجام شده است.

نگهدار ادامه داد: برای تامین لبنیات مورد نیاز شهروندان به‌ویژه شیر مصرفی در ماه مبارک
رمضان هماهنگی با کارخانجات لبنی و تشکل‌های این بخش صورت گرفت تا مشکلی در تامین این کالا به‌وجود نیاید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تامین و ذخیره کالاهای اساسی در استان بیش از نیاز بازار مصرف است و درصورت تقاضا قابل افزایش است، گفت: با پایش مستمر و تشدید نظارت در صورت لزوم با اضافه کردن به موقع سهمیه شهرستان‌های متقاضی از محل ذخیره‌های استراتژیک از افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار جلوگیری خواهد شد تا با رعایت حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده در این ماه شاهد ثبات قیمت در بازار مصرف باشیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها