معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خمینی(ره)استان زنجان:

کمیته امداد با اجرای طرح‌های مشارکتی اقتصاد اسلامی را دنبال می‌کند

کمیته امداد با اجرای طرح‌های مشارکتی توسعه انفاق، همکاری با خیریه‌ها و توسعه مشارکت‌های مردمی در امر زکات اقتصاد اسلامی را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۸۸۶۷۲۲۲
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در جمع معاونان توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه 24 درصد از اعتبارات کمیته امداد امام خمینی از محل کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی شده که امسال میزان این کمک‌ها به 34 درصد برسد.

علی‌محمد ذوالفقاری افزود: توسعه مشارکت‌های مردمی با هدف دخالت بیشتر مردم در امر محرومیت‌زدایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد با اجرای طرح‌های مشارکتی توسعه انفاق، همکاری با خیریه‌ها و توسعه مشارکت‌های مردمی در امر زکات را دنبال می‌کند، اظهار داشت: کمیته امداد با اجرای طرح‌های مشارکتی اقتصاد اسلامی را دنبال می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به برخی از سرفصل‌های کمیته امداد امام خمینی در استفاده از مشارکت خیران در حوزه جهیزیه، سلامت مددجویان، نیازهای معنوی مددجویان، بحث اشتغال، مسکن نیازمندان و آموزش مددجویان تصریح کرد: در تلاش هستیم که از ظرفیت‌ها در حوزه صنایع و اشتغالزایی برای مددجویان نیز بیش از پیش استفاده کنیم.

وی با اشاره به بررسی و تعریف نظام خیر و احسان در کمیته امداد گفت: ایران در کار خیر و احسان رتبه 42 را دارد.

ذوالفقاری با اشاره به برنامه پنج ساله ششم توسعه و هدف‌گذاری برای رشد سه برابری مشارکت‌های مردمی افزود: همچنین هدف‌گذاری شده که 80 درصد مشارکت‌های مردمی به صورت الکترونیکی باشد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در کشور طی سال گذشته افزود: در مدت زمان اعلام شده 37 میلیارد تومان زکات، 30 میلیارد تومان در قالب گوشت قربانی 65 میلیارد تومان در قالب اطعام نیازمندان کمک شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه 24 درصد از اعتبارات کمیته امداد امام خمینی از محل کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی شده که امسال میزان این کمک‌ها به 34 درصد برسد.

ذوالفقاری با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف مشارکتی شامل اکرام ایتام، طرح زکات، صدقات و ... گفت: در حوزه‌ مشارکت‌های مردمی نیازمند رویکرد علمی هستیم.

وی با بیان اینکه حوزه مشارکت‌های مردمی آسیب‌‍پذیرترین حوزه در افکار عمومی است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد برای افزایش مشارکت‌های مردمی شفاف‌سازی در این حوزه است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه رویکرد امروز در حوزه‌ مشارکت‌های مردمی مدیریت منابع و مطالعه اقتصادی است، گفت: امیدواریم با این کار زمینه مشارکت بیش از پیش مردم را در کشور فراهم سازیم.

ارسال نظرات