ویژه ماه مبارک رمضان؛

برگزاری دومین جلسه اعتقادی در ناحیه امام سجاد(ع)

دومین جلسه اعتقادی معنوی ماه مبارک رمضان (روز سه شنبه ) با حضور کلیه پایوران خواهر و برادر و سربازان ناحیه امام سجاد(ع) در حسینیه حضرت زهرا (س) برگزار گردید.
کد خبر: ۸۸۶۷۲۰۸
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دومین جلسه اعتقادی معنوی ماه مبارک رمضان (روز سه شنبه ) با حضور کلیه پایوران خواهر و برادر و سربازان ناحیه امام سجاد(ع) در حسینیه حضرت زهرا (س) برگزار گردید.

برگزاری دومین جلسقه اعتقادی در ناحیه امام سجاد(ع)

حجت الاسلام ملک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد(ع) کرج اظهار داشت: امام صادق (ع) از جد بزرگوارشان پیامبر اسلام (ص) نقل کردند که دعای چهار نفر رد نشده و حتما مستجاب میشود ؛ عمره گذار، تا موقعی که به وطن برگردد؛ روزه دار؛ در وقت افطار، دعای پدر بر فرزند، دعای مظلوم بر ضد ستمکار.

وی با اشاره به اینکه رابطه داشتن با خدا 6 شرط دارد افزود: اول، المشارطه یعنی آن است که شرط و تعهد کنی که انسان به وظائف خود عمل کند این پیمان وظیفه تو است نسبت به خدا و خلق انجام دهی.

دوم، مراقبه؛ آنست که مراقب و مواظب نفست باشی که بر خلاف شرط و پیمانی که بسته ای نفست تورا منحرف نسازد.

سوم، محاسبه؛ آن است که از نفس خود حساب بکشی ببینی طبق وظیفه است ای انسان عمل کرده ای یا نه.اگر عمل کردی که بسیار خوب و اگر عمل نکردی محزون گردی و تصمیم بگیری که گذشته ات را جبران کنی.

چهارم ، معاقبت، آن است که نفس خود را مورد عقاب و اذیت قرار بدهی که چرا من از انجام فرائض الهی و ترک محرمات کوتاهی کردم و خود را برای جبران گذشته ام ،گرفتن روزه در هوای گرم و خواندن نوافلو اذکار و مستحبات در دل شب عادت دهی.صبر داشتن در تمامی مراتبات با حداقل و حداکثر زمان

پنجم، مجاهدت؛ آن است که با نفس خود جهاد کنی و کوشش کنی که خود را تابع مقررات شرع و فرمان عقل در آوردی، که قرآن میفرماید((فضل ا... المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما)).

ششم، معاتبت؛ آن است که نفس خود را در موقع انجام خلاف سرزنش کنی که چرا این کار زشت را مرتکب شدم.

حجت الاسلام ملک گفت: خیلی از اوقات انفاق افتاده است که در مجلس بزرگان درپیش علما و دانشمندان حرفهای بی مغزی از کسی سر می زند و او خیال میکند که خوب سخن گفته و حرف درستی زده است اما بعد از مدتی متوجه میشود که خیلی حرف زشت و بی معنایی گفته و خودش خجالت میکشد و خود را ملامت میکند که چرا این حرف را زدم این را معاتبه النفس میگویند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها