واشنگتن درتکاپو برای صدور قطعنامه علیه پیونگ یانگ

نماینده امریکا در سازمان ملل اعلام کرد، در حال مذاکره با برخی کشورها برای اجماع درخصوص صدور قطعنامه علیه پیونگ یانگ هستیم.
کد خبر: ۸۸۶۶۹۸۶
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، نماینده امریکا در سازمان ملل اعلام کرد، در حال مذاکره با برخی کشورها برای اجماع درخصوص صدور قطعنامه علیه پیونگ یانگ هستیم.

به نوشته خبرگزاری رویترز، هیلی گفت در صورت نتیجه‌بخش بودن رایزنی‌ها، ممکن است شورای امنیت سازمان ملل همین هفته علیه پیونگ‌یانگ اقدام تازه‌ای انجام دهد.


او گفت مذاکرات میان آمریکا و چین بر سر این است که چه زمان باید قطعنامه تازه‌ای علیه کره شمالی وضع کرد.

در هفته‌های گذشته کره شمالی با وجود فشارهای آمریکا چندین آزمایش موشکی انجام داده، اما همه این موشک‌ها از نوع میان‌برد بوده‌اند.

به گزارش فارس، یک دیپلمات سازمان ملل که خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید با وجود این آزمایش‌ها، به نظر می‌رسد چین تنها در صورتی از قطعنامه جدید علیه پیونگ یانگ حمایت می‌کند که کره شمالی موشک بالستیک دور برد تست کرده یا آزمایش اتمی انجام دهد.

از سال 2006 که اولین تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه موشکی کره شمالی وضع شد، شورای امنیت تاکنون دائما تحریم‌های پیونگ یانگ را افزایش داده، اما کره شمالی می‌گوید تا زمانی که «اقدامات تحریک‌آمیز» و رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی ادامه داشته باشد، به توسعه برنامه موشکی و اتمی‌اش ادامه می‌دهد.


ارسال نظرات