خبرهای داغ:
مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد

لزوم حفظ فرهنگ و توجه به هویت شهری در بلند مرتبه‌سازی

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در بلند مرتبه‌سازی، حفظ فرهنگ، حفظ ارزش‌های محیطی، ارزش‌های دینی و مذهبی و توجه به هویت شهری بسیار مهم است.
کد خبر: ۸۸۶۶۸۰۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

محمدحسین مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان عنوان کرد: در بازنگری طرح جامع همدان موضوع بلند مرتبه‌سازی در دستور کار مشاور قرار دارد و باید نسبت به جانمایی محل های مناسب در سطح شهر اقدام کند.

وی با بیان اینکه در بلند مرتبه سازی، حفظ فرهنگ، حفظ ارزش های محیطی، ارزش های دینی و مذهبی و توجه به هویت شهری بسیار مهم است، ابراز داشت: بلند مرتبه‌سازی باید در نقاط مشخصی که به منظر شهری آسیب نمی‌زند ایجاد شود.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان یادآورشد: این ساختمان‌ها باید در مناطقی از شهر که از نظر تپوگرافی در ارتفاعی پایین تر از سایر قسمت های شهر قرار گرفته ایجاد شود زیرا منظر شهر را به هم نمی زند و حتی باعث ارتقاء جایگاه آن منطقه هم می شود.

وی در رابطه با اقدام شهرداری در بلند مرتبه‌سازی گفت: شهرداری برای تأمین هزینه‌های خود به هیچ وجه مجاز به تغییر در طرح جامع و تفصیلی نیست و کاربری‌های عمومی و خدماتی و حتی سایر کاربری های خصوصی مورد نیاز شهروندان باید با رعایت ضوابط و مقررات طرح تفصیلی تامین و رعایت شود.

مرادی با بیان اینکه متاسفانه برج های احداث شده در برخی نقاط شهر باید با شرایط بهتری جانمایی و احداث شود، گفت: در سنوات گذشته این موضوع رعایت نشده و باید در آینده جوانب موضوع رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات