خبرهای داغ:
توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی؛

رشته کاردانی آجیل و خشکبار برای نخستین‌بار در کشور ایجاد می شود

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی از ایجاد رشته کاردانی آجیل و خشکبار برای نخستین بار در کشور توسط این مرکز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۶۴۲۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، پاسبان اسلام افزود: با حضور نماینده معین موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهادکشاورزی، اعضای اتاق بازرگانی استان، معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی و تولید کنندگان عمده آجیل و خشکبار استان در مرکز نشست مشترکی به منظور گسترش آموزش های کار و دانش و افزایش جذب دانش آموز و دانشجو از یک سو و ارتقای سطح کیفی آموزش ها از سوی دیگر و همچنین ایجاد رشته کاردانی و کارشناسی آجیل و خشکبار برای نخستین بار در کشور توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی صورت گرفت.
وی گفت: مرکز برای گسترش کمی و کیفی آموزش ها و تامین امکانات لازم برای بهبود آموزش های عملی مربوطه آمادگی لازم را دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرآوری و بسته بندی بیش از 80 درصد آجیل و خشکبار کشور در آذربایجان شرقی که از قطب های تولید و فرآوری آن است و هزاران نفر به طور مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: مرکز آمادگی لازم برای برگزاری بسیار کیفی این دوره های آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی به دلیل داشتن پشتوانه خوب و قوی با وجود واحدهای فراوری آجیل و متخصصان مربوطه در استان را دارد.
صالحی، نماینده موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهادکشاورزی نیز اظهارکرد: در صورت جذب دانشجو و عملکرد قابل قبول امکان توسعه مقطع مذکور به کارشناسی با پشتیبانی موسسه مقدور است.
قویدل از اعضای اتاق بازرگانی و تولید کنندگان عمده آجیل و خشکبار و صاحب برند آجیل تبریز نیز با استقبال از ایجاد این رشته بر همکاری تنگاتنگ خود و همکارانش تاکید کرد.
محمدی، رئیس اتحادیه آجیل فروشان نیز در حاشیه این نشست تاکید کرد: با توجه به اشتغال چند هزار نفری در استان در زمینه تولید، فراوری و عرضه آجیل از تاسیس رشته مذکور استقبال کرد.
آجیل و خشکبار تولیدشده در آذربایجان شرقی از شهره خاصی برخوردار است و سهم مهمی در صادرات غیرنفتی استان دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها