خبرهای داغ:
در راستای تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان استان به قطب‌های فرهنگی؛

طرح ضیافت الهی در آستان امامزادگان آذربایجان‌شرقی‎ آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی از آغاز طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان درآستان مطهرامامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۶۰۲۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام علی مصائبی با بیان این‌که فرا رسیدن ماهرمضان، نویدبخش نسیم مغفرت و معنویت برای عموم بشریت است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای بهره حداکثری از فضائل معرفتی این ماه مبارک ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که سازمان اوقاف ویژه برنامه‌های مختلفی برای بهره‌مندی عموم مردم از فضای معنوی ماه رمضان تدارک دیده است، افزود: مطابق هر سال طرح ضیافت الهی همزمان با ماه رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرایی می شود.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که طرح ضیافت الهی شامل برنامه های فرهنگی و معنوی ویژه روزه داران و زائران امامزادگان استان است، گفت: سخنرانی های مذهبی، جلسات تلاوت و ختم قرآن، برپایی نمازهای جماعت، ادعیه خوانی، جلسه های احکام، تفسیر و ترتیل خوانی قرآن و نیز نمایشگاه های فرهنگی در قالب این طرح پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه رمضان از امروز در امامزادگان و برخی از مساجد شاخص آغاز می شود، ضمن این‌که آیین ختم قرآن و ترتیل خوانی برادران و خواهران که همه روزه در صحن آستان مقدس امامزادگان و مصلای اعظام امام خمینی تبریز برگزار می شود.

وی با بیان این‌که برگزاری طرح در راستای تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان استان به قطب‌های فرهنگی صورت می گیرد، افزود: باید با برنامه‌های فرهنگی، معنوی و معرفتی در امامزادگان و مساجد مردم را به مشارکت در اجرای فعالیت های مسجدی ترغیب کرده و با کمک این اماکن امن الهی به مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی رفت.

حجت‌الاسلام مصائبی همچنین از غبارروبی مساجد و امامزادگان استان در روزهای اخیر خبر داد و اظهار داشت: آئین غبارروبی مساجد، امامزاده‌ها و اماکن مذهبی برای بهره‌مندی بیشتر مردم از فضائل ماه رمضان در فضاهای مذهبی اجرایی شد تا این روند تا روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی یادآور شد: صحن و سرای آستان مطهر امامزادگان سیدمحمد کججانی(ع) کرجان، سیدحمزه تبریز، سیدایراهیم مراغه، سید اسماعیل میانه ، سید جمال ، سید عبداله و سیدمحمدآقا جلفا و امامزاده بزرگ سراب طی هفته جاری و همزمان با ماه مبارک رمضان غبارروبی می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها