معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان:

اجرای طرح های اکرام و محسنین طی شب های قدر ماه رمضان در سراسر استان

طبق برنامه ریزی انجام شده پایگاه های ثبت نام از خیران در قالب این طرح های اکرام و محسنین در شب های قدر ماه رمضان در سراسر استان در مساجد دایر خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۵۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از اجرای طرح جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) از مشارکت مناسب خیران در این طرح خبر داد و گفت: طرح های مختلفی به منظور استفاده از مشارکت خیران در برنامه های محرومیت زدایی این نهاد در طول سال اجرا می شود.

رضا حسنلو افزود: طرح های اجرایی کمیته امداد در حوزه ترویج سنت های حسنه اسلامی انفاق ، احسان و نیکوکاری برگرفته از آموزه های دینی است .

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) همزمان با ماه شعبان اظهار داشت: از محل مبالغ جمع‌آوری شده در قالب این طرح با نیت سلامتی امام زمان‌(عج) قربانی تهیه و ذبح شده و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

حسنلو با بیان اینکه در سال جاری این طرح در 50 پایگاه معابر و مساجد استان و با هدف بهره‌مندی بیشتر نیازمندان ازظرفیت های معنوی ماه شعبان اجرایی شد، ادامه داد : خیران زنجانی در قالب طرح صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) مبلغ 332میلیون ریال به کمیته امداد استان مساعدت کردند .

وی با اشاره به اینکه در سال 95 میزان کمکهای جمع آوری شده در این طرح 184 میلیون ریال بوده است، اظهار داشت: مشارکت مردم استان زنجان در طرح صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) در سال جاری نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.

حسنلو به اجرای این طرح با همکاری هیئت امنای مساجد اشاره کرد و ادامه داد : از محل مبالغ جمع آوری شده در قالب طرح صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) نسبت به تهیه و ذبح قربانی و توزیع آن بین خانواده های تحت حمایت کمیته امداد با نظر هیت امنای مساجد اقدام شد .

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان در ادامه به برنامه های ریزی برای اجرای طرح های مختلف به منظور افزایش مشارکت خیران در برنامه های این نهاد در ماه رمضان نیز اشاره کرد و گفت : اجرای طرح اطعام مددجویان تحت حمایت این نهاد یکی از برنامه های مهم حوزه مشارکتهای مردمی کمیته امداد در ماه رمضان امسال است .

وی یکی دیگر از طرح های اجرایی مورد نظر کمیته امداد در ماه رمضان را حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود با مشارکت مطلوب خیران زنجانی در این بخش سه هزار و 200 حامی جدید در سطح استان در ماه رمضان جذب شود.

حسنلو با اشاره به اینکه حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین در قالب طرح های اکرام و محسنین در طول ماه رمضان در این نهاد اجرایی خواهد شد ، تصریح کرد : طبق برنامه ریزی انجام شده پایگاه های ثبت نام از خیران در قالب این طرح ها در شب های قدر در سراسر استان در مساجد دایر خواهد شد.

ارسال نظرات